سرور مجازی
فضای مجازی

چگونه از برخورد یک سیارک به زمین جلوگیری کنیم؟

یکی از موضوعات مهم که باعث ترس مردم می‌شود، برخورد سیارک‌هایی از جنس سنگ و فلز به زمین است. برخی گمان می‌کنند این برخورد منجر به انقراض دایناسور‌ها  شده است.

به گزارش سایت slashgear، دانشمندان و منجمان پیش بینی می‌کنند که حدود ۶۶ میلیون سال پیش سیارکی به عرض ۶ تا ۹ مایل با زمین برخورد کرد و باعث انقراض دایناسور‌ها شد. همچنین این سیارک دهانه‌ای عظیم به عرض ۹۳(بیش از ۱۴۹) و عمق ۱۲ مایل (بیش از19 کیلومتر)  در کره خاکی ایجاد کرد.

اخیرا، مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا (CNEOS)، احتمالات بر خورد سیارک‌ها، دنباله‌دار‌ها و دیگر اجرام آسمانی که می‌توانند در طول قرن آینده با زمین برخورد نزدیک داشته باشند را تجزیه و تحلیل کردند. CNEOS تلاش‌های خود را بر توسعه استراتژی‌ها و فناوری برای مقابله با سیارک‌ها یا دنباله‌دار‌هایی که به‌عنوان اجرام خطرناک شناسایی شده‌اند، متمرکز می‌کند.

برخورد یک سیارک به زمین

 دانشمندان سیاره‌شناسی Detlef Koschny اعلام کردند:” ما ۹۰ درصد از سیارک‌هایی که اندازه آن‌ها ۱ کیلومتر یا بزرگتر است، بررسی کرده‌ایم و متوجه شدیم که هیچ یک از این سیارک‌ها در ۱۰۰ سال آینده خطری برای زمین ایجاد نمی‌کنند. براساس گزارش‌ها، دانشمندان در حال توسعه استراتژی هستند تا بتوانند اجرام آسمانی کمتر از یک کیلومتر را شناسایی و با آن‌ها مقابله کنند.

ناسا در مأموریتی به نام تست قصد دارد با برخورد فضاپیمای خود با یکی از سیارک‌ها که در سپتامبر امسال به زمین می‌رسد جهتش را تغییر دهد. براساس گزارش‌ها، قطر این سیارک ۵۳۰ فوت است.

دانشمندان این آژانس فضایی اعلام کردند که ما تصمیم داریم در برابر تهدید‌های این چنینی اجرام آسمانی خطرناک را زودتر مشاهده و  بررسی کنیم. با این حال، اگر چنین ماموریتی با شکست مواجه شد، باید اقدامات شدیدتری انجام شود. این امر مستلزم پرتاب یک حمله هسته‌ای هدفمند به سیارک خطرناک است.

سیارک

گفتنی است که یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد دانشمندان می‌توانند با انحراف سیاراک تهدید آن‌ها را کاهش دهند. منجمان سال گذشته یک شبیه‌سازی ایجاد کردند که نشان می‌دهد یک کلاهک هسته‌ای ۱ مگاتونی حداقل ۹۹ درصد از جرم برخورد سیارک تا عرض ۳۳۰ فوت را متوقف می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • یک لکه خورشیدی به سمت زمین در حال حرکت است

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا