سرور مجازی
اقتصادی

قیمت جدید مرغ اعلام شد | هر کیلو مرغ گرم، سینه مرغ، ران و فیله چند؟

قیمت جدید مرغ اعلام شد | هر کیلو مرغ گرم، سینه مرغ، ران و فیله چند؟

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت مرغ در روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است. بازار مرغ که در ماه‌های ابتدای امسال شاهد افزایش قیمت بود از اواخر مردادماه با کاهش قیمت‌ همراه شد به طوری که در حال حاضر قیمت‌ها به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار نزدیک شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: ما در مرداد و شهریور جوجه‌ریزی نسبتا بالایی داشتیم و همین باعث شده است تولید مرغ افزایش یابد.

علی ابراهیمی افزود: در حال حاضر عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفته و شاهد کاهش قیمت مرغ زنده در واحدهای مرغداری هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به جوجه‌ریزی‌هایی که انجام شده است ما نگران هستیم که در مهرماه با مازاد تولید مواجه شویم و میزان عرضه مرغ به بازار بیشتر از تقاضا باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد را از بازار جمع کند اما هنوز ورود موثری نداشته و در حال حاضر، از دید ما قیمت‌ها نسبت به قیمت تمام‌شده مرغدار پایین‌تر است و واحدهای تولیدی در حال ضرردهی هستند.

ابراهیمی هشدار داد: با توجه به افزایش تولید، احتمال دارد شاهد کاهش بیشتر قیمت باشیم که اگر این اتفاق بیفتد باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی خواهد شد بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

بازار مرغ متعادل است

در عین حال، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی هم در گفت‌و گو با همشهری آنلاین گفت: وضعیت بازار مرغ در حال حاضر متعادل است و در زمینه تولید و توزیع هیچ مشکلی وجود ندارد و مرغ با نرخ مصوب در حال توزیع است.

مهدی یوسف‌خانی بیان کرد: قیمت ۷۸ هزار تومان نرخ مصوب برای مصرف‌کننده است و نرخ مصوب عمده‌فروشی هم ۷۳ هزار تومان است و در حال حاضر مرغ در بازار در همین عددها در حال خرید و فروش است.

یوسف‌خانی در مورد قیمت مرغ زنده هم گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده هم ۵۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه هر کیلو مرغ گرم باید به قیمت ۷۸ هزار تومان به دست مردم برسد، گفت: قیمت مشتقات مرغ مانند سینه مرغ چون پاک‌شده و بدون استخوان است، تقریبا دوبرابر قیمت مرغ حساب می‌شود.

این در حالی است که در حال حاضر، در قصابی‌های مرکز شهر تهران، هر کیلو مرغ گرم ۸۵ هزار تومان است. ران مرغ حدود ۸۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۹۰ هزار تومان و هر کیلو فیله مرغ هم تا ۲۳۰ هزار تومان است. یوسف‌خانی در واکنش به این قیمت‌ها بیان کرد: این قیمت‌ها خیلی بالاست و گرانفروشی محسوب می‌شود چرا که همانطور که اشاره کردم قیمت مشتقات مرغ نهایتا باید دوبرابر قیمت مرغ باشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مورد وضعیت بازار مرغ در روزهای پیش رو در فصل پاییز بیان کرد: از آنجا که وضعیت تولید خوب است به نظر نمی‌رسد که تا پایان سال مشکلی در زمینه توزیع مرغ داشته باشیم.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا