سرور مجازی
تکنولوژی

رکوردشکنی SSD شرکت ADATA با رابط PCIe 5.0 و سرعت باورنکردنی 14 گیگابایت بر ثانیه

یکی از جدیدترین محصولات درایو SSD در بازار که اخیراً توسط شرکت ADATA عرضه شده است، حافظه SSD ساخت XPG با رابط PCIe 5.0 است که توانسته سرعت انتقال اطلاعات 14 گیگابایت بر ثانیه را به عنوان یک رکورد به ثبت برساند!

چندی پیش شرکت ADATA در نمایشگاه CES خبر از توسعه یک حافظه SSD جدید با سرعت فوق‌العاده بالا و سازگار با استاندارد PCIe 5.0 را اعلام کرده بود و در حال حاضر این شرکت، اولین نمونه درایوهای SSD سرعت بالای خود را منطبق بر پلتفرم PCIe 5.0 ارائه کرده است.

در درایوهای SSD جدید تولید شرکت ADATA، استاندارد NVMe 2.0 نیز به کار رفته است. این درایوها از نظر سرعت خواندن متوالی که یک فاکتور مهم برای سنجش سرعت درایو حافظه است، سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه را به ثبت رسانده‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. 

همچنین از نظر سرعت نوشتن متوالی نیز رکورد 12 گیگابایت بر ثانیه برای این محصول جدید اعلام شده است.

نوشته های مشابه

برای درک بهتر این رکورد، بد نیست مقایسه‌ای داشته باشیم با حافظه‌های SSD نسل قبلی که از رابطه PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کردند. در این SSDها، حداکثر سرعت انتقال متوالی به 7 گیگابایت بر ثانیه می‌رسید که برای کاربردهای سنگین مثل گیمینگ و یا رندرگیری، سرعت اجرای دستورات را در برنامه کمی تحت تأثیر قرار می‌داد. 

در حالی که سرعت تقریباً 2 برابر در درایوهای SSD جدید شرکت ADATA مشکل درایوهای نسل قبل را حل کرده است.

علاوه بر این، درایوهای SSD جدید شرکت ADATA از یک سیستم خنک‌سازی انحصاری خود این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین در این درایوها از کنترل‌کننده SM2508 بهره گرفته شده است که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی را به ترتیب به 1800k و 1600k عملیات در واحد ثانیه رسانده است. طبق اعلام شرکت ADATA قرار است این درایوهای جدید با حداقل ظرفیت 8 ترابایت به بازار عرضه شوند.

همچنین شرکت ADATA اخیراً یک محصول جدید در حوزه ماژول‌های رم نسل جدید DDR5 رونمایی کرده است که XPG Slayer RGB DDR5 نام دارد. این ماژول رم که با پردازنده‌های نسل 13 نیز سازگار است، سرعت 7000 MT/s را به ثبت رسانده است! 

گفته می‌شود از نظر سازگاری، این ماژول رم علاوه بر پردازنده‌های نسل 13 اینتل، با سری پردازنده‌های Ryzen 7000 AMD نیز سازگاری دارد. لازم به ذکر است که هر دوی این پردازنده‌ها از سرعت‌های رم 5600 MT/s پشتیبانی می‌کنند.

 به زودی می‌توانید این محصولات را با گارانتی متمایز و خدمات ارزش افزوده بی رقیب آونگ

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا