سرور مجازی
تکنولوژی

تصویر روز ناسا: ماموریت آپولو ۱۱ از دید نیل آرمسترانگ

اخیرا تصویری پانوراما از یک دنیای دیگر دیده‌اید؟ تصویر امروز ناسا اسکن باکیفیتی از تصاویر آنالوگ ماموریت آپولو ۱۱ (Apollo 11) است که نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong)، اولین انسانی که روی ماه قدم گذاشت، آن‌ها را با دوربین‌های تعبیه شده روی ماه‌نشین ثبت کرده است. این تصویر دریای آرامش (​​Tranquility Sea) ماه را نشان می‌دهد که ماه‌نشین آپولو ۱۱ در آنجا فرود آمد.

نیل آرمسترانگ این تصاویر را از پنجره ماژول ماه‌نشین عقاب (Eagle Lunar Module) دقایقی پس از فرود روی ماه ثبت کرده است. اولین فریم از چپ که به نام AS11-37-5449 در آرشیو تصاویر ناسا از ماموریت آپولو ذخیره شده است، اولین تصویری است که انسانی از کره‌ای دیگر به ثبت رسانده است.

در تصویر چه می‌بینیم؟

در پایین این فریم نازل‌های رانش این ماژول مشخص است و در سمت راست پانوراما، سایه ماژول عقاب به خوبی دیده می‌شود. برای اینکه مقیاسی از این تصویر داشته باشید باید گفت که دهانه کم عمقی که در راست تصویر دیده می‌شود، ۱۲ متر است.

آرمسترانگ این تصاویر را حدود یک ساعت و نیم پس از فرود ماژول ماه‌نشین عقاب، قبل از آغاز پیاده‌روی فضایی خود ثبت کرد تا در ابتدا محل فرود را مستند کند تا اگر نیاز بود، به مکان دیگری برای انجام ماموریت خود منتقل شوند.

نوشته های مشابه

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا