سرور مجازی
تکنولوژی

فصل جدید اکتشافات فضایی: تریلر جذاب و دیدنی ماموریت آرتمیس 1 [تماشا کنید]

ناسا با انتشار تیزر سینمایی جدیدی در مورد ماموریت هیجان‌انگیز آینده آرتمیس 1 از حضور دوباره انسان‌ بر ماه خبر می‌دهد. ماموریت مورد انتظار آرتمیس 1 (Artemis I) ناسا که قرار است در 29 آگوست (7 شهریور) انجام شود، دوره جدیدی از اکتشافات فضایی انسان‌ها را آغاز خواهد کرد که در آن پس از 50 سال بار دیگر فضانوردان روی سطح ماه قدم خواهند گذاشت.

برنامه آرتمیس ناسا همچنین با هدف حضور پایدار انسان در ماه و به عنوان مرحله‌ای ابتدا برای اولین ماموریت خود در مریخ انجام می‌شود.

تریلر بالا که تحت عنوان NASA’s Artemis: Launching to the Moon منتشر شده است، سامانه موشکی قدرتمند و عظیم‌الجثه «سیستم پرتاب فضایی» یا «Space Launch System» (یا SLS) را نشان می‌دهد که کپسول فضایی Orion را به فضا پرتاب می‌کند.

نوشته های مشابه

ناسا در توضیحات ویدیو خود می‌نویسد:

«Artemis I اولین آزمایش یکپارچه سیستم‌های اکتشاف فضایی عمیق ناسا خواهد بود: فضاپیمای Orion، موشک SLS و سیستم‌های زمینی در مرکز فضایی کندی، کیپ کاناورال، فلوریدا. آرتمیس 1 همچنین به عنوان اولین آزمایش از یک سری ماموریت‌های فضایی پیچیده‌تر، یک آزمایش بدون خدمه خواهد بود که پایه‌ای برای اکتشافات اعماق فضا توسط انسان‌ها فراهم می‌کند و تعهد و توانایی ما برای گسترش حضور انسان در ماه و فراتر از آن را نشان می‌دهد.»

نکات قابل توجه ماموریت فضایی آرتمیس 1

آرتمیس 1

در این ماموریت، کپسول فضایی Orion فراتر از هر فضاپیما دیگری بالا خواهد رفت و طی ماموریت خود که تا شش هفته طول می‌کشد، 450 هزار کیلومتر از زمین و هزاران مایل فراتر از ماه خواهد رفت.

ناسا می‌گوید: «Orion بیش از هر فضاپیما دیگری بدون اتصال به ایستگاه فضایی در فضا می‌ماند و سریع‌تر و داغ‌تر از همیشه به خانه بازمی‌گردد.»

اگر موشک SLS و فضاپیمای Orion در ماموری Artemis I با مشکلی مواجه نشوند، ماموریت بعدی که Artemis II نام دارد، در سال 2024 همان مسیر را با فضانوردان طی خواهد کرد. همچنین احتمالا در سال 2025، با ماموریت آرتمیس سوم، اولین زن و اولین فرد رنگین‌پوست روی سطح ماه فرود خواهند آمد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا