سرور مجازی
تکنولوژی

یکی از بنیانگذاران نورالینک، استارتاپ متعلق به ایلان ماسک را ترک کرد

به گفته دو منبع آگاه، یکی از بنیانگذاران نورالینک (Neuralink) در هفته‌های گذشته این شرکت متعلق به ایلان ماسک را ترک کرده است. این خبر در حالی اعلام شده که در چند وقت گذشته نیز اخبار و گزارش‌های زیادی درباره خروج کارمندان از این استارتاپ منتشر شده بود.

طبق گزارش رویترز، «پل مرولا» که سال 2016 به راه‌اندازی و تاسیس استارتاپ Neuralink کمک کرده بود و روی برنامه طراحی تراشه آن کار می‌کرد، دیگر یکی از اعضای این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو نیست. دلیل جدایی مرولا و برنامه‌های شغلی آینده او هنوز اعلام نشده است. همچنین نمایندگان مرولا، ماسک و نورالینک هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

خروج کارمندان نورالینک

نورالینک

طبق توضیحات موجود، هشت نفر از جمله مرولا و ماسک، شش سال پیش به راه‌اندازی نورالینک کمک کرده بودند. با این وجود، علاوه بر ایلان ماسک (به عنوان مدیرعامل)، در حال حاضر فقط یکی از بنیانگذاران اصلی دیگر این استارتاپ که «دون‌جین سئو» (مهندس تراشه) نام دارد، همچنان یکی از اعضای آن هستند

هنوز مشخص نیست که آیا شکست‌های احتمالی Neuralink باعث خروج کارمندان ارشد آن شده یا خیر. اخیرا شرکت Synchron به عنوان یکی از رقبای نورالینک، با پیشی گرفتن از آن، در مغز یک بیمار آمریکایی تراشه خود را کار گذاشته بود.

نوشته های مشابه
نورالینک

ماسک سال 2019 اعلام کرده بود که Neuralink قصد دارد تا پایان سال 2020 تاییدیه‌های مورد نیاز خود برای آزمایش کاشت تراشه‌ها در سر انسان‌ها را دریافت کند، اما این شرکت هنوز چنین تاییدیه‌ای را دریافت نکرده یا محصولی را به بازار عرضه نکرده است. او همچنین چند ماه قبل ادعا کرده بود که تراشه‌ مغزی نورالینک می‌تواند وزوز گوش را درمان کند.

نورالینک، شرکت مستقر در شهر فریمانت، کالیفرنیا در حال حاضر حدود 300 کارمند دارد و نام گوگل ونچرز (Google Ventures) به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران آن دیده می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا