سرور مجازی
تکنولوژی

تاریخ رونمایی از نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام اعلام شد

ظاهرا همه‌چیز با دقت و منظم در حال جفت و جور شدن است تا نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قدم به عرصه وجود بگذارند چرا که حالا کوالکام تایید کرده همایش 2022 اسنپدراگون طی ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

همایش اسنپدراگون یک رویداد سالیانه تلقی می‌شود که کوالکام طی آن تازه‌ترین محصولات و بزرگ‌ترین نوآوری‌های خود را به نمایش می‌گذارد. عموما یکی از برجسته‌ترین موارد رویداد مذکور که به سرخط خبرها تبدیل می‌شود، معرفی تراشه پرچمدار این کمپانی برای گوشی‌های اندرویدی سال آینده است.

گفتنی است در همایش سال قبل که اوایل دسامبر برگزار شد، کوالکام از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد، امری که انتظار می‌رود طی همایش امسال و با معرفی نسل جدید تراشه‌های این شرکت تکرار شود.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در همایش کوالکام

تایید تاریخ برگزاری همایش اسنپدراگون توسط کوالکام

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت کوالکام، همایش اسنپدراگون 2022 یک رویداد 3 روزه خواهد بود که از تاریخ 15 الی 17 نوامبر (سه‌شنبه 24 آبان الی 26 آبان) برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

لازم به ذکر است که رویداد امسال به شکل قابل ملاحظه‌ای زودتر از زمان همیشگی خود برگزار می‌شود چراکه کوالکام معمولا در ماه دسامبر میزبان این رویداد بوده است. همچنین مکان آن با فروکش کردن همه‌گیری کووید 19 دوباره به هاوایی باز خواهد گشت.

در ادامه انتظار می‌رود تراشه جدیدی که امسال معرفی ‌می‌شود، به تبعیت از سیستم نام‌گذاری جدید کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد .

همچنین گمان می‌رود این تراشه مذکور که دارای شماره مدل SM8550 است، با فرایند 4 نانومتری TSMC تولید شود.

اخبار غیررسمی گویای آن هستند که تراشه مذکور از چینش غیر‌معمول 3+2+2+1 بهره خواهد برد که شامل یک هسته Cortex A73، دو هسته Cortex A720، دو هسته Cortex A710 و در نهایت سه هسته Cortex A510 خواهد بود.

با این وجود باید گفت که هیچ یک از مشخصات ذکر شده برای تراشه جدید به شکل رسمی تایید نشده‌اند و همچنان باید تا حدود چهار ماه دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم این کمپانی چه چیزی را برای معرفی آماده کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا