سرور مجازی
تکنولوژی

شرکت META از فیسبوک بخاطر تغییر نام به «متا» شکایت کرد

یک شرکت هنری در زمینه واقعیت مجازی به نام META (یا Meta.is) در وب‌سایت خود اعلام کرد که قصد دارد از متا (فیسبوک سابق) به دلیل نقض قوانین مربوط به علامت تجاری شکایت کند. مارک زاکربرگ پاییز سال گذشته با ری‌برند بزرگ فیسبوک و تغییر نام آن به «متا» از برنامه‌هایش برای متاورس گفته بود.

در بیانیه منتشر شده در وب‌سایت این شرکت آمده است:

«در 28 اکتبر 2021، فیسبوک علامت و نام META ما را که بیشتر از دوازده سال با تلاش‌هایمان ساخته بودیم، به خود گرفت. حالا پس از هشت ماه تلاش برای مذاکره با فیسبوک که نتیجه‌ای به همراه نداشت، چاره‌ای جز شکایت از آن‌ها باقی نمانده است.»

به طور کلی، این دادخواست ادعا می‌کند که فیسبوک نشان تجاری ثبت شده فدرال META و حقوق استفاده از آن را نقض کرده و نوعی رقابت ناعادلانه دارد.

نوشته های مشابه
متا

در بخشی از شکایت شرکت متا آمده است:

«فیسبوک دیگر نمی‌تواند کالاها و خدماتی را تحت علامت META ارائه کند، زیرا در این صورت، احتمالا مصرف‌کنندگان به اشتباه فکر می‌کنند کالاها و خدمات ما از فیسبوک سرچشمه می‌گیرند و متا با فیسبوک مرتبط است.

اگر آن‌ها بخواهند به طور آشکار IP ما را تصاحب کنند و در همان فضایی که بیش از یک دهه در آن فعالیت می‌کنیم، از آن استفاده کنند، نمی‌توان تصور کرد زمانی که بر «متاورس» تسلط پیدا کنند، چه اتفاقی می‌افتد.»

دردسری جدید برای زاکربرگ و متا؟

متا

تغییر نام شرکت به متا و اعلام برنامه‌ها و اهداف جاه‌طلبانه در زمینه متاورس از سوی زاکربرگ در سال گذشته، باعث شد تا نگرانی‌هایی درباره تسلط این شرکت بر این بازار شکل بگیرد. حالا با وجود شکایت جدید به نظر می‌رسد زاکربرگ و متا وضعیت بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند.

طبق گزارش‌های موجود، Meta.is دارای یک علامت تجاری معتبر است و شرکت مارک زاکربرگ حتی با وجود تغییر نام‌های دیگری که پس از ری‌برند خود انجام داده، ممکن است با یک نبرد دشوار در دادگاه مواجه شود. البته تعدادی علامت تجاری دیگر نیز با نام Meta وجود دارد، اما به محصولات غیرتکنولوژیک مانند «تولیدکننده اندام‌های مصنوعی» مربوط می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا