سرور مجازی
تکنولوژی

اپل بابت کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها به کاربران 50 میلیون دلار غرامت می‌پردازد

اپل پذیرفته تا برای خاتمه دادن به شکایت جمعی گروهی از کاربران از کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها، 50 میلیون دلار غرامت بپردازد. شاکیان این پرونده مدعی بودند که کوپرتینویی‌ها آگاهانه این حقیقت را مخفی کرده بودند که کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها مستعد خراب شدن است.

به گزارش رویترز، این توافق اولیه دیروز در دادگاه فدرال سن خوزه در کالیفرنیا حاصل شد و حالا یک قاضی باید آن را تایید کند. کاربران می‌گفتند از بابت کیبورد پروانه‌ای اپل آزار دیده‌اند و ورود مقدار کمی غبار یا خرده ریزه باعث می‌شده که تایپ کردن با این کیبورد بسیار سخت شود. شاکیان پرونده مدعی بودند که برنامه خدمات مشتریان اپل هم برای حل این مشکل کافی نبوده، چون آن‌ها اغلب کیبورد لپ‌تاپ را با کیبورد دیگری تعویض می‌کردند که باز هم همین مشکلات را داشت.

کیبورد اپل
سوئیچ کیبورد قدیمی و جدید اپل

غرامت کیبورد پروانه‌ای اپل به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

کوپرتینویی‌ها به مدت سه نسل تلاش کردند تا مشکلات کیبورد پروانه‌ای را برطرف سازند، اما موفق نبودند. این توافق حالا شامل حال همه مشتریانی می‌شود که در حد فاصل سال‌های 2015 تا 2019 در هفت ایالت کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن مک‌بوک خریده بودند.

وکلای این پرونده انتظار دارند که حداکثر 395 دلار به افرادی که چند بار کیبورد لپ‌تاپشان را عوض کرده بودند، 125 دلار به افرادی که یک بار کیبورد عوض کرده بودند و 50 دلار به کسانی که فقط دکمه‌های کیبورد را تعویض کرده بودند، غرامت برسد. این افراد همچنین می‌توانند تا چهار سال از زمان خرید مک‌بوک‌ها به امکان تعویض رایگان کیبورد دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

اپل در سال 2015 اکثر درگاه‌ها را از مک‌بوک‌ها حذف کرد و در عوض از کیبورد پروانه‌ای و تاچ بار پرده برداشت. اما به دنبال همه مشکلاتی که در این کیبوردها وجود داشت، این شرکت بعد از چهار سال دوباره به سمت استفاده از کیبورد مکانیزم قیچی برگشت. کوپرتینویی‌ها همچنین امسال بالاخره طراحی قبلی خود را کنار گذاشتند و دوباره درگاه‌های بیشتری را روی مک‌بوک پرو 16 اینچی ارائه کردند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا