سرور مجازی
zoomit

روسیه اپل را به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصار در اپ‌استور جریمه می‌کند

مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که اپل به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین ضدانحصار در این کشور و سوءاستفاده از موقعیت غالب اپ‌استور در بازار جریمه خواهد شد. سرویس ضدانحصار فدرال (FAS) می‌گوید مبلغ این جریمه براساس گردش مالی غول فناوری آمریکایی و با انجام تحقیقات اداری تعیین خواهد شد.

مسکو از مدت‌ها قبل با نفوذ پلتفرم‌های خارجی در بازار این روسیه مخالفت می‌کند؛ اما از زمان آغاز جنگ میان این کشور با اوکراین، اختلاف‌ها در این‌ زمینه بیشتر شده است. سرویس ضدانحصار فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد اپل از تسلط خود در بازار توزیع اپلیکیشن‌های iOS سوءاستفاده و توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS را از امکان ارائه‌ی روش‌های پرداخت جایگزین خارج از اپ‌استور به مشتریان آن‌ها منع کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین قابلیت‌های ایرپاد پرو ۲ احتمالاً در انحصار سخت‌افزارهای محدودی خواهد بود
  • شباهت عجیب شخصیت شرور فیلم Jurassic World: Dominion به تیم کوک، مدیرعامل اپل
  • آموزش ساخت اپل ایدی

به‌گزارش Gadgets360، مسکو شرکت‌های غربی را به‌دلیل نقض قوانین اینترنتی جریمه کرده است که به‌گفته‌ی منتقدان، تلاش کرملین برای اعمال کنترل بیشتر بر فضای آنلاین محسوب می‌شود. این قوانین شامل ذخیره‌ی داده‌های مشتریان در سرورهای روسیه و حذف محتوا بنا به درخواست نهادهای تنظیم‌کننده‌ی ارتباطات روسیه و بازکردن دفتر محلی در این کشور می‌شود. تصمیم روسیه برای اقدام علیه اپل به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین ضدانحصار، بازتابی از پیگیری‌های بلندمدت کمیسیون اروپا علیه این شرکت است که اکوسیستم آن را بسته توصیف می‌کند.

روسیه پس از اینکه جریمه‌های چندهزاردلاری تا چندصد‌هزاردلاری برای شرکت‌های مختلف تعیین کرد، به‌‌شدت در حال افزایش جریمه‌ها است. به‌عنوان مثال، این کشور اخیراً گوگل را به‌دلیل امتناع مکرر از حذف محتوا، ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کرده است که مبلغ آن براساس درآمد سالانه‌ی غول جست‌وجوی اینترنت در روسیه تعیین شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا