سرور مجازی
zoomit

مشکلات زنجیره‌ تأمین اپل احتمالاً تأثیر کمی روی تولید انبوه سری آیفون ۱۴ خواهد گذاشت

به‌گفته‌ی تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو، اپل با مشکلات تأمین سری آیفون ۱۴ دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ زیرا برخی شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی پنل و حافظه‌، با کمبود قطعات مواجه شده‌اند. گفته می‌شود این شرایط تأثیر محدودی بر تولید انبوه نسل بعدی آیفون خواهد گذاشت.

پیش‌از‌این گزارش‌هایی درباره‌ی مشکلات زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل منتشر شده است. ابتدای ماه جاری، اعلام شد که غول فناوری مستقر در کوپرتینو با وجود انتظار تقاضای زیاد برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴، تعداد سفارش‌ها برای تولید آن‌ها را ۱۰ درصد کاهش داده است. درواقع، مشکل از زمانی شروع شد که TSMC، یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ این شرکت، سفارش‌هایی از سه مشتری بزرگ دیگر خود دریافت کرد.

مینگ‌چی کو ضمن مخالفت با گزارش یادشده گفت:

تعدیل‌های جزئی اپل برای پیش‌بینی میزان عرضه‌ی آیفون امری رایج است. این شرکت معمولاً پیش‌بینی‌های خود را قبل از عرضه‌ی مدل‌های جدید آیفون تغییر نمی‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین قابلیت‌های ایرپاد پرو ۲ احتمالاً در انحصار سخت‌افزارهای محدودی خواهد بود
  • اولین ابزار جیلبریک آیفون و آیپد برای سیستم عامل iOS 15 به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت

اکنون این تحلیلگر نام‌آشنا در تکمیل گزارش‌های قبلی‌اش اعلام کرده است که اپل با مشکل عرضه مواجه خواهد شد؛ اما تأثیر آن روی تولید انبوه سری آیفون ۱۴ زیاد نخواهد بود؛ زیرا تأمین‌کنندگان این شرکت می‌توانند شکاف‌های موجود را برای عرضه‌ی نسل بعدی آیفون پر کنند. مینگ‌چی کو نکاتی نیز درباره‌ی شرایط فعلی بیان کرده است. وی می‌گوید سامسونگ یکی از عرضه‌کننده‌های اصلی پنل‌های موردنیاز سری آیفون ۱۴ است و می‌تواند تقاضای فراوان برای آیفون ۱۴ پرو را برآورده کند.

Micron و SK Hynix نیز احتمالاً محموله‌های خود را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ ارائه خواهند داد؛ زیرا برنامه‌ی صدور گواهی‌های Micron کمی دیرتر آغاز شد. علاوه‌براین، SK Hynix با مشکلاتی در بخش کیفیت مواجه شده است. سامسونگ و BOE می‌توانند شکاف عرضه‌ی اولیه‌ی پنل‌های موردنیاز آیفون ۱۴ را تا حد زیادی پر کنند؛‌ شکافی که به‌دلیل مشکلات شناسایی‌شده در پنل‌های ال جی ایجاد شده است. انتظار می‌رود ال‌جی در مدت کوتاهی مشکلات مربوط به پنل‌های خود را برطرف کند.

علاوه‌براین، جالب است بدانید اگرچه پنل‌های BOE نیز با مشکلاتی در بخش کیفیت مواجه شده بود، به‌نظر می‌رسد اکنون وضعیت تغییر کرده است و این مسائل رفع شده‌اند؛ زیرا این شرکت همچنان یکی از تأمین‌کنندگان پلن‌های موردنیاز برای سری آیفون ۱۴ است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا