سرور مجازی
تکنولوژی

برنامه 5 ساله دبی برای متاورس: ایجاد 40 هزار شغل و درآمد 4 میلیارد دلاری

دبی می‌خواهد به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان در حوزه متاورس تبدیل شود. ولیعهد این شهر اخیرا اعلام کرده که با یک استراتژی جدید می‌خواهد ظرف 5 سال حدود 40 هزار شغل مجازی ایجاد کند و 4 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی دبی اضافه کند.

به گزارش بلومبرگ، دولت دبی قصد دارد استانداردهای جامعی را برای ساخت پلتفرم‌های ایمن توسعه دهد و زیرساخت‌ها و قوانینی را فراهم کند تا پذیرش این فناوری‌های جدید به سرعت در میان مردم ممکن شود. رهبر این برنامه ولیعهد دبی، «حمدان بن محمد آل مکتوم» است که می‌خواهد به دولت کمک کند تا طی پنج سال تعداد شرکت‌های بلاکچینی پنج برابر شوkد.

پرورش استعدادهای دبی برای دنیای متاورس

حمدان بن محمد می‌گوید دبی در حال حاضر میزبان بیش از هزار شرکت در حوزه متاورس و بلاکچین است و آن‌ها حدود 500 میلیون دلار به اقتصادی ملی این شهر کمک می‌کنند. خبرگزاری دولتی WAM اضافه می‌کند: «این استراتژی بر پرورش استعدادها و سرمایه‌گذاری از طریق فراهم‌سازی حمایت‌های لازم برای آموزش توسعه‌دهندگان، محتواسازان و کاربران پلتفرم‌های دیجیتال در فضای متاورس تمرکز دارد.»

حمدان بن محمد آل مکتوم

شرکت‌های بزرگ مستقر در دبی همین حالا هم در حال ورود به دنیای متاورس هستند. Emirates گفته بود می‌خواهد استفاده از این فناوری را بیشتر کند، Damac Group در نظر دارد تا در متاورس شهرهای دیجیتال بسازد و Thumbay هم ظرف چند ماه آینده بیمارستانی در متاورس خواهد ساخت تا به کاربران مشاوره‌های پزشکی ارائه کند.

نوشته های مشابه

این شهر همچنین مدتی است که سعی دارد شرکت‌های بزرگ حوزه رمزارزها را به خاک خود بیاورد. برخی از بزرگ‌ترین این شرکت‌ها از جمله بایننس و FTX حالا مجوز فعالیت در این شهر را پیدا کرده‌اند. امارات متحده عربی در بحث تجارت رویاهای بزرگی دارد و تاکید کرده که وب 3 بخش بزرگی از این برنامه‌ها خواهد بود. این کشور چندی پیش در مجمع جهانی اقتصاد گفته بود که می‌خواهد تا 10 سال دیگر حجم اقتصاد خود را دو برابر کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا