سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک احتمالا همچنان به فکر عقب‌نشینی از تصاحب توییتر است

تک‌کرانچ می‌نویسد منابعی آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود در گفت‌و‌گو با رسانه‌‌ی واشینگتن پست از برنامه‌های ایلان ماسک در قبال قرارداد خبرساز با توییتر پرده برداشته‌اند. این افراد ناشناس می‌گویند ثروتمندترین فرد دنیا همچنان به‌دنبال راهی است تا از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری که چند ماه قبل با مدیران توئیتر امضاء کرده است عقب‌نشینی کند.

واشینگتن پست می‌گوید احتمالاً به‌زودی شاهد «تغییری در مسیر تیم ایلان ماسک» خواهیم بود. گفته می‌شود ایلان ماسک و اعضای تیمش تصمیم گرفته‌اند از حضور در یک‌سری مذاکرات خاص که به تأمین بودجه‌ی لازم برای بستن قرارداد ارتباط دارند خودداری کنند.

لری الیسون هم‌بنیان‌گذار شرکت اوراکل به‌همراه مدیران شرکت‌های Sequoia Capital و Andreessen Horowitz و Binance و Fidelity پس از امضاء قرارداد در اوایل ماه اردیبهشت امسال همگی آماده‌اند تا بودجه‌ی موردنیاز برای تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک را ارائه دهند.

به‌نظر می‌رسد مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا باری دیگر به دقیق بودن ادعاهای توییتر درباره‌ی تعداد بات‌ها و حساب‌های جعلی شک کرده است. البته مشخص نیست که شک به تعداد بات‌ها قرار است چگونه روی قراردادی که ماسک همین حالا نیز آن را امضاء کرده است تأثیر بگذارند.

قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر شامل غرامت یک میلیارد دلاری است و این یعنی ثروتمندترین فرد دنیا در صورت عدم تمایل به پیش‌برد قرارداد باید یک میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک مشغول مشورت با تیم حقوقی خود است تا بدون پرداخت غرامت سنگین از قرارداد عقب‌نشینی کند.

ایلان ماسک در ماه‌های اخیر حواشی زیادی را متوجه توییتر کرده و گفته مدیران این شبکه‌ی اجتماعی درباره‌ی تعداد دقیق حساب‌های جعلی و بات صادق نبوده‌اند. توییتر روز گذشته کنفرانس خبری جدیدی برگزار کرد تا جزئیاتی درباره‌ی نحوه‌ی محاسبه‌ی تعداد بات‌ها ارائه دهد. توییتر می‌گوید کمتر از پنج درصد کاربران فعال روزانه‌اش را این حساب‌های جعلی تشکیل می‌دهند، اما ایلان ماسک می‌گوید تعداد حساب‌های جعلی بسیار بیشتر از آن چیزی است که توییتر اعلام می‌کند.

ایلان ماسک چند ماه پیش به‌صورت ناگهانی بخشی از سهام توییتر را تصاحب کرد تا به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت تبدیل شود. زمان زیادی نگذشته بود که ماسک پیشنهاد تصاحب کامل توییتر را مطرح کرد و در ابتدا مدیران این شبکه‌ی اجتماعی با یک‌سری استراتژی خاص تلاش کردند جلوی تصاحب شرکت‌شان به دست ماسک را بگیرند؛ اما در نهایت با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک موافقت شد.

زمان زیادی نگذشته بود که ایلان ماسک اعلام کرد روند تصاحب توییتر را متوقف کرده است. به غیر از توییت ایلان ماسک، هیچ مدرک حقوقی دقیقی وجود ندارد که این موضوع را نشان دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • برنامه ایلان ماسک برای اداره توییتر، «بی‌برنامگی» است
  • ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به پلتفرمی مشابه TikTok و WeChat تبدیل کند

در ماه‌های اخیر تورم اقتصادی افزایش پیدا کرده و ارزش سهام شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک کمتر شده است. به‌نظر می‌رسد ماسک به‌خوبی می‌داند که در زمان بدی سراغ تصاحب توییتر رفته و اکنون در تلاش است با کمترین ضرر ممکن از قرارداد عقب‌نشینی کند.

از زمان عمومی شدن تمایل ایلان ماسک به تصاحب توییتر شماری از کارمندان این شرکت مخالفت خود را اعلام کردند و به‌نظر می‌رسد وضعیت فعلی به مذاق آن‌ها خوش می‌آید. یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم موافقت کارمندان با تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک، احتمال تعدیل نیرو و اجبار به آغاز کار حضوری است.

ایلان ماسک ماه گذشته در جلسه‌ای با کارمندان توییتر شرکت کرد تا به‌صورت غیرمستقیم نشان دهد که همچنان به تصاحب توییتر علاقه دارد.

در ماه‌های اخیر ایلان ماسک بارها به تیتر یک خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. مدتی پیش در گزارشی جنجالی از سوءرفتار جنسی ایلان ماسک پرده‌برداری شد و اکنون گفته می‌شود ماسک از یکی از کارمندان شرکت نورالینک صاحب دو فرزند است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا