سرور مجازی
zoomit

برخلاف تصور، شارپ قبل از شیائومی گوشی هوشمندی را با حسگر IMX989 سونی معرفی کرده است

مقایسه‌های اولیه‌‌ی گلکسی S22 اولترا سامسونگ و شیائومی 12S اولترا نشان داد که حسگر IMX989 سونی با ابعاد غول‌پیکر یک اینچی با بهترین‌ حسگرهای سامسونگ، البته با وضوح کم‌تر از ۱۰۸ مگاپیکسل مطابقت دارد. حسگر سامسونگ از پیکسل‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد که این ویژگی به جذب بیشتر نور در محیط‌های کم‌نور کمک می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، ظاهراً حسگر IMX989 سونی تا این‌لحظه هنوز هم بزرگ‌ترین سنسور نصب‌شده روی یک گوشی مدرن است، اما این مورد آن‌قدرها هم منحصر‌به‌فرد به‌نظر نمی‌رسد زیرا شارپ حدود دوماه قبل گوشی پرچم‌دار جدیدی معرفی کرد که از این حسگر بهره می‌برد.

درواقع شارپ سال گذشته برای اولین‌بار در گوشی هوشمند Aquos R6 از حسگر بزرگ یک اینچی در دوربین اصلی این دستگاه استفاده کرده و مدل جدید Aquos R7 در سال جاری با نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این حسگر یک اینچی معرفی شده است. یک منبع ژاپنی، اطلاعاتی را درمورد دوربین این گوشی ارائه کرده است که نشان می‌دهد حسگر اصلی آن درواقع همان IMX989 سونی است، که در شیائومی 12S اولترا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات حسگر دوربین اصلی Aquos R7 شارپ

شارپ به‌لطف فناوری منحصر‌به‌فرد صفحه‌نمایش خود موسوم به IGZO، سال‌ها قبل از شرکت‌های دیگر، محصولاتی با نمایشگرهای تمام‌صفحه و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تولید کرد. گوشی هوشمند Aquos Zeta این شرکت با شناسه مدل SH-01 که سال ۲۰۱۵ معرفی شد، احتمالاً اولین گوشی مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتز بوده است.

تماشا در آپارات

Aquos R6 نیز اولین گوشی مدرنی بود که در سال ۲۰۲۱ با حسگر یک اینچی معرفی شد. اکنون به‌نظر می‌رسد Qquos R7 اولین گوشی هوشمندی بوده که قبل از معرفی شیائومی 12S اولترا، با حسگر یک اینچی IMX989 سونی معرفی شده است. نکته‌ی جالب دیگر درمورد این گوشی هوشمند، صفحه‌نمایش ۲۴۰ هرتزی آن است که سطح روشنایی آن حداکثر به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا