سرور مجازی
فضای مجازی

گرمای شدید مراکز داده گوگل و اوراکل را از کار انداخت

روز سه‌شنبه مراکز داده گوگل و اوراکل در انگلیس به دلیل موج گرمای بی سابقه در این کشور، برای فعالیت با مشکل مواجه شدند و از کار افتادند.

بر اساس گزارش protocol، یکی از ساختمان‌های گوگل در لندن که میزبان سرویس‌های ابری برای یکی از مناطق اروپای غربی بود، از صبح روز سه‌شنبه دچار مشکلاتی در زمینه خنک کننده‌ها شد. به همین دلیل این شرکت فناوری، خدمات خود را در بخشی از آن منطقه متوقف کرد تا مشکل را برطرف کند.

از طرف دیگر شرکت اوراکل نیز مشکلات مشابهی دارد. این شرکت اعلام کرد که در حال کار برای تعمیر سیستم خنک کننده مراکز داده خود در لندن است و برخی از خدمات خود را برای جلوگیری از خرابی‌های سخت افزاری غیرمترقبه، متوقف کرده است. اوراکل گفت انتظار دارد سرویس امروز بازیابی شود.

مرکز داده

اگرچه مراکز بزرگ داده، اغلب هزاران گالن آب برای خنک کردن سیستم‌های خود در اختیار دارند، اما از امواج گرما در امان نیستند. این موج گرما در انگلیس منجر به آتش سوزی‌هایی شده و همینطور ظرفیت نیروگاه‌های هستیه‌ای را کاهش داده است. زیرا به دنبال این موج گرما، دمای آب رودخانه‌ها که برای خنک کردن استفاده می‌شود نیز افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید

  • قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگل رونمایی شدند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا