سرور مجازی
فضای مجازی

بازار تراشه‌ها تحت تاثیر افزایش قیمت قطعات قرار می‌گیرد

تامین کننده مواد شیمیایی انتظار دارد، قیمت‌ تراشه‌ها (نیمه‌هادی) با افزایش روبه رو باشد به طوری که ممکن است برخی از خطوط تولید کاهش پیدا کند. با این خبر سازندگان تراشه مانند TSMC در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت هستند.

به گزارش theregister، شرکت صنایع شیمیایی ژاپنی شووا دنکو(Showa Denko) انتظار دارد قیمت تراشه‌ها افزایش یابد، در این صورت مجبور است، برخی از خطوط تولید غیر سود ده خود را کاهش دهد. شرکت شووا دنکو، تامین کننده عمده مواد شیمیایی و گاز‌هایی است که در صنعت تولید تراشه‌ها استفاده می‌شود.

هیدکی سامیا، مدیر مالی شرکت شووا دنکو(Showa Denko)، می‌گوید: این شرکت در سال جاری حداقل ده‌ها بار با افزایش قیمت همراه بوده و به مسائلی مانند قرنطینه COVID-۱۹، افزایش هزینه‌های انرژی و عوامل دیگر اشاره کرده است.

تراشه و چیپست

از آنجایی که مواد شیمیایی و گاز‌های عرضه شده توسط شرکت Showa Denko برای فرآیند‌های تولید تراشه‌ حیاتی هستند، هرگونه افزایش قابل توجه در هزینه‌ بر روی مشتریان TSMC و سایر کارخانه‌های ساخت تراشه تاثیرگذار خواهد بود. ماه گذشته، شرکت تحقیقاتی Omdia اعلام کرد: طبق تحقیقات بازار تراشه‌ها ارقامی را نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ روند رشد به اوج خود رسیده است.

تحلیلگران شرکت خدمات مالی Jefferies Group هشدار دادند که صنعت تراشه ( نیمه هادی) در نیمه دوم سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۳ به دلیل تورم شدید با کاهش تقاضای کاربران در حوزه‌هایی از جمله رایانه‌های شخصی و شرکت‌هایی که قطعات را ذخیره می‌کنند، مواجه است.


بیشتر بخوانید

  • سامسونگ در حوزه تراشه شاهد رشد ۴۲ درصدی خواهد بود

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا