سرور مجازی
فضای مجازی

افتتاح268 پروژه تعاونی به ارزش 3 هزار و 387میلیارد تومان با اشتغالزایی حدود 7 هزار نفر

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار در آئین تجلیل از تعاونی های برتر ملی و افتتاح همزمان 268 طرح تعاونی اظهار کرد:97 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که بیش از 1.7 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است و حدود 10 میلیون نفر عضو دارند، در دنیا 3 میلیون تعاونی داریم که یک میلیارد عضو دارند و تنها 300 تعاونی برتر گردش مالی بیش از 2.1 تریلیون دلار گردش مالی دارند که ده درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز شانزدهمین جشنواره تحلیل از تعاونی های برتر است که در این مراسم 268 پروژه تعاونی افتتاح می شود که ارزش آن 3 هزار و 387میلیارد تومان با اشتغالزایی حدود 7 هزار نفر در حوزه های مختلف تولیدی،توزیعی و خدماتی است.

کبیری ادامه داد: اگر تعاونی ها توسعه یابد، باعث افزایش رفاه اجتماعی، تاب آوری اجتماعی و اشتعال پایدار می‌شود. بازار سرمایه بازار مهمی است اما نمی‌توان شغل سریع ایجاد کرد اما در تعاونی ها می توانیم ایجاد اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعاونی ها را باید به سمتی سوق دهیم که با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما فعال شوند، دولت الکترونیک ، ایجاد سامانه هوشمند و جامع تعاون و ایجاد و توسعه مراکز نوآوری در سراسر کشور و حمایت هدفمند و توانمندسازی لازمه توسعه تعاونی ها در سراسر کشور است.

وی با اشاره به این که قوانین معطل مانده در بخش تعاون را توانستیم دنبال کنیم، افزود: براساس تجربیات داخلی و جهانی می خواهیم در تعاون، به سهم 25 درصد از اقتصاد ملی برسیم.

کبیری گفت: نیاز داریم شورای عالی تعاون داشته باشیم ؛ امیدواریم این شورا ایجاد شود تا قوانین بخش تعاون اصلاح و اجرا شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا