سرور مجازی
فضای مجازی

ذهن خوانی افراد با کمک هوش مصنوعی در چین

اخیرا، محققان چینی هوش مصنوعی، طراحی کرده‌اند که می‌تواند ذهن اعضای حزب کمونیست را بخواند و مشخص کند که چقدر آن‌ها از  آموزش‌های سیاسی استقبال می‌کنند.

به گزارش سایت  دیلی میل؛ به گفته دیدی تانگ، خبرنگار تایمز در پکن، این سیستم توسط محققان مرکز ملی علمی جامع Hefei توسعه یافته که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی اعضای حزب کمونیست را تجزیه و تحلیل کرده و مشخص کند که آن‌ها تا چه اندازه پذیرای «آموزش فکری» هستند. او ادامه داد که در اول ژوئیه یک مقاله و ویدئو درباره این فناوری منشر شد که نشان می‌داد اعضای حزب می‌توانند قضاوت کنند که چگونه تفکر و آموزش سیاسی را پذیرفته‌اند. همچنین این فناوری به بهبود داده‎‌ها برای آموزش فکری و سیاسی کمک می‌کند.

براساس گزارش‌ها؛ این فناوری با تشخیص حالات صورت و امواج مغزی در حین مشاهده مقاله سیاست‌های حزب را تبلیغ می‌کنند. هوش مصنوعی ذهن خوان، اطمینان و عزم اعضای حزب کمونیست را برای قدردانی، گوش دادن و پیروی از حزب تقویت می‌کند.

بنا بر گزارش ها، مرکز جامع ملی علمی Hefei ۴۳ اعضایی که در تیم تحقیقاتی نیز حضور دارند، تشویق کرده تا این فناوری را آزمایش کنند.

ذهن خوانی افراد در چین

به نظر می‌رسد که خواندن امواج مغزی افراد برای چین چیز جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۸، ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که از فناوری اسکن مغز بر روی کارگران کارخانه در هانگژو استفاده می‌شود. این شامل استفاده از کلاه‌های مغزخوان برای خواندن احساسات کارگر و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص علائم هیجانی مانند افسردگی، اضطراب یا خشم است.


بیشتر بخوانید

  • هوش مصنوعی که توانست درباره خود مقاله بنویسد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا