سرور مجازی
فضای مجازی

رکوردشکنی موشک فالکون ۹ با انجام سیزدهمین ماموریت پرتاب و فرود

موشک فالکون ۹ روز پنج شنبه با ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب، اولین مرحله فالکون ۹ برای بازگشت به زمین و فرود بر روی پلتفرم‌های اسپیس ایکس از بخش دوم پرتابگر جدا شد.

بر اساس گزارش اسپیس، نمایندگان این شرکت تایید کردند که اسپیس ایکس پخش زنده خود را قبل از اینکه ۵۳ ماهواره استارلینک توسط مرحله بالایی موشک در مدار پایین زمین مستقر شوند به پایان رسانده، اما این مرحله مهم نیز بدون مشکل پیش رفته است.

این سیزدهمین ماموریت برای قسمت اول موشک فالکون ۹ بود که رکورد استفاده مجدد از این پرتابگر را شکست.

موشک فالکون ۹

این تقویت کننده پیش از این به پرتاب اولین پرواز سرنشین دار اسپیس ایکس، به ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۰ کمک کرده بود. چنین پرواز گسترده‌ای یک اولویت بزرگ برای شرکت اسپیس ایکس و بنیانگذار آن یعنی ایلان ماسک است. او مدت هاست که تاکید کرده استفاده مجدد کامل و سریع از موشک ها، پیشرفت کلیدی مورد نیاز برای باز کردن قفل اکتشاف کیهان است. موشک فالکون ۹ به طور کامل قابل استفاده مجدد نیست و فقط مرحله آبتدایی آن قابل استفاده مجدد است.


بیشتر بخوانید

  • اسپیس ایکس اجازه استفاده از استارلینک در وسایل نقلیه را گرفت

ماهواره‌های استارلینک مجموعه عظیم ماهواره‌های باند پهن اسپیس ایکس است. این شرکت تاکنون بیش از ۲۷۰۰ فضاپیمای استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است، و احتمالاً تعداد بیشتری از آن‌ها در آینده نزدیک به مداشر زمین پرتاب خواهند شد. اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را دارد، و درخواست تأییدیه ارسال تا ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز داده است.

اسپیس ایکس در حال حاضر ۲۸ ماموریت مداری را در سال ۲۰۲۲ انجام داده است که ۱۶ مورد از آن‌ها پرواز‌های اختصاصی استارلینک بوده است.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا