سرور مجازی
فضای مجازی

بایدن فرمان “حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین” را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه ۸ جولای فرمان اجرایی “حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین” را امضا کرد. دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن، قانون “رو در برابر وید” که در سال ۱۹۷۳ سقط جنین در این کشور را قانونی کرده بود، لغو کرد.

گفته می‌شود اقداماتی که بایدن در فرمان اجرایی‌اش اعلام کرده، برای جلوگیری از مجازات‌های احتمالی است که زنان متقاضی سقط جنین، ممکن است با آن‌ها مواجه شوند.

بایدن در این باره گفت: حمایت از حق سقط جنین مستلزم اقدام کنگره است و سریع‌ترین راه برای احیای حق زنان، تصویب یک قانون ملی است.

بایدن با ارسال دستورالعمل‌هایی به وزارت‌های دادگستری و بهداشت و خدمات انسانی، آن‌ها را موظف کرد تا محدودیت دسترسی به دارو‌های سقط جنین یا خدمات بالینی بین ایالتی را متوقف کنند.

بایدن

او همچنین در فرمان اجرایی خود بر تلاش برای بالا بردن سطح اطلاعات و محافظت از زنانی که به دنبال دریافت خدمات سقط جنین هستند، تأکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از کمیسیون تجارت فدرال نیز درخواست کرد برای محافظت از حریم خصوصی افرادی که به دنبال اطلاعات مربوط به مراقبت‌های باروری آنلاین هستند و همچنین ایجاد یک کارگروه برای هماهنگی تلاش‌های فدرال برای محافظت از دسترسی به سقط جنین، اقداماتی را انجام دهد.


بیشتر بخوانید

  • نسخه بتا ۳.۱ اندروید ۱۳ در دسترس قرار گرفت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا