سرور مجازی
zoomit

سامسونگ برای تأمین دوربین خودروهای تسلا با این شرکت مذاکره می‌کند

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی غیررسمی اعلام کردند که سامسونگ در تلاش است به تأمین‌کننده‌ی دوربین برای خودروهای تسلا، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروی برقی در دنیا، تبدیل شود. کره‌ای‌ها امروز رسماً به شایعه‌ها پایان دادند و تأیید کردند که در حال مذاکره با تسلا هستند.

براساس آنچه سم‌موبایل می‌نویسد، یکی از زیرشاخه‌های سامسونگ به نام Samsung Electro-Mechanics در بیانیه‌ای می‌گوید مشغول مذاکره با نمایندگان تسلا است تا قراردادی با این شرکت به‌منظور تأمین دوربین امضا کند. به‌نظر می‌رسد مذاکرات فعلاً در مرحله‌ی اولیه به سر می‌برند. درحال‌حاضر هیچ جزئیاتی درباره‌ی ابعاد قرارداد احتمالی بین سامسونگ و تسلا اعلام نشده است.

به نوشته‌ی رویترز، سامسونگ الکترو-مکانیکس گفته که به تلاش‌هایش برای پیشرفته‌تر کردن ماژول‌های دوربین و افزایش تنوع آن‌ها ادامه می‌دهد.

سامسونگ سال گذشته‌ی میلادی از اولین حسگر تصویر خود (ISOCELL Auto 4AC) برای خودرو پرده‌برداری کرد. زمان کوتاهی پس از معرفی این حسگر، برخی منابع گفتند که سامسونگ ممکن است قراردادی به ارزش ۴۳۶ میلیون دلار با تسلا امضا کرده باشد تا دوربین‌های موردنیاز برای وانت الکتریکی سایبرتراک را تأمین کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ با شکست ال‌جی تمام دوربین‌ کامیون‌های برقی تسلا را تأمین می‌کند
  • سامسونگ نمی‌خواهد خودرو برقی با برند اختصاصی خود تولید کند

در اوایل سال جاری میلادی گزارش دیگری اعلام کرد که سامسونگ الکترو-مکانیکس موفق به امضای قرارداد با تسلا بر سر تأمین دوربین‌های خودروی سایبرتراک شده است. این شرکت برای امضای قرارداد با تسلا، LG Innotek را به‌عنوان رقیب خود می‌دید. LG Innotek می‌گوید که تلاشی برای امضای قرارداد با تسلا انجام نداده است.

پس از ماه‌ها انتظار، سامسونگ سرانجام تأیید کرده که با تسلا مذاکره می‌کند و برخلاف آنچه شایعه‌ها اعلام کرده بودند، ظاهراً فعلاً هیچ توافقی حاصل نشده است. هنوز نمی‌دانیم که ارزش قرارداد احتمالی بین این دو شرکت چقدر خواهد بود.

رویترز در گزارش خود به این موضوع اشاره نکرده که حسگرهای تصویر سامسونگ برای سایبرتراک استفاده می‌شوند یا در خودروهای دیگر تسلا حضور پیدا می‌کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اخیراً گفته که تولید انبوه خودروی سایبرتراک در اواسط سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود. البته او اعتراف کرده که احتمال دارد آغاز تولید انبوه به تأخیر بیفتد.

براساس بررسی‌ها، ارزش سهام تسلا اخیراً در واکنش به عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد تصاحب توییتر افزایش پیدا کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا