سرور مجازی
تکنولوژی

افشای تصاویر جدیدی از رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ؛ طراحی تازه و کاربردی‌تر

چند روز پیش در گزارشی گفته شد که به‌روزرسانی بتای One UI 5.0 در هفته سوم ماه ژوئیه منتشر می‌شود و انیمیشن‌های جدیدی به همراه دارد. حالا بخشی از قابلیت‌ها و طراحی‌های جدید این آپدیت در گزارشی افشا شده و می‌توانیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم.

وب‌سایت 9to5Google پیش از موعد به بتای One UI 5.0 برای سری گلکسی S22 دسترسی پیدا کرده است. از جمله تغییراتی که در نگاه اول دیده می‌شود، در بخش نوتیفیکیشن سنتر رخ داده است. آیکن‌های این قسمت بزرگ‌تر شده و میزان شفافیت پس‌زمینه هم تغییر کرده است.

سامسونگ منوی پاپ‌آپ مجوز اپلیکیشن‌ها را تغییر داده است. این منو حالا در مرکز صفحه نمایان می‌شود و ظاهری شبیه اندروید 13 خام دارد. این طراحی جدید به سرعت به چشم می‌آید و دو دکمه تازه را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین سوئیچی را برای UWB یا باند فوق‌وسیع در نظر گرفته که می‌توانید آن را در بخش Connections از اپ Settings پیدا کنید.

One UI 5.0 قابلیت OCR یا تشخیص متن را در بخش‌های مختلف خود ارائه می‌کند. این قابلیت در اپلیکیشن Gallery می‌تواند متن‌ها را از درون تصاویر تشخیص بدهد و اجازه دهد آن‌ها را به راحتی کپی کنید. ویژگی OCR در کیبورد سامسونگ نیز وجود دارد تا امکان کپی متن از نمای دوربین یا تصاویر ذخیره‌ شده را داشته باشید و آن‌ها را به ایمیل یا پیامک‌ها اضافه کنید.

نوشته های مشابه

سامسونگ همچنین طراحی بخش Security and Privacy Hub را بهبود بخشیده است. اکثر ویژگی‌های مرتبط با امنیت و حریم خصوصی از جمله از لاک اسکرین، بخش حساب‌های کاربری، Find My Mobile، قسمت امنیت اپلیکیشن‌ها و آپدیت‌های سیستم گوگل پلی حالا در این صفحه فهرست شده‌اند. در بخش About Phone هم تصویری از خود دستگاه دیده می‌شود.

بخش Labs در این آپدیت از دو ویژگی جدید بهره می‌برد: سوایپ برای چندوظیفگی با تقسیم صفحه و سوایپ برای نمای پاپ‌آپ. One UI 5.0 همچنین اپ‌های فعال را در بخش تنظیمات سریع نشان می‌دهد. یکی از دیگر ویژگی‌های این نسخه امکان اشتراک‌گذاری یادداشت‌های Samsung Notes با حداکثر 100 کاربر دیگر است. این افراد می‌توانند تغییرات را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنند.

سامسونگ در این به‌روزرسانی سرعت و روان بودن انیمیشن‌ها و حرکات را هم بهبود داده است. با این حال، گفته می‌شود که بسیاری از قابلیت‌های جدید در آپدیت One UI 5.1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا