سرور مجازی
zoomit

خودرو برقی شیائومی با سنسور بزرگ لایدار در خیابان رؤیت شد

شیائومی پس از حضور موفقیت‌آمیز در بازار موبایل، لوازم جانبی و وسایل هوشمند خانگی اکنون آماده است تا در صنعت خودرو نیز ورود کند. براساس آنچه گیزموچاینا می‌نویسد، شیائومی پیش‌تر تأیید کرده که اولین خودروی خود را در فصل اول ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رساند.

شایعه‌ها می‌گویند شیائومی روی خودروی الکتریکی خودران با امکانات رفاهی کامل کار می‌کند و قصد دارد ازطریق آن سراغ رقابت با تسلا و دیگر بزرگان صنعت خودرو برود. فردی با نام کاربری Deroy در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تصویری از خودروی آزمایشی خودران شیائومی در خیابان منتشر کرده است. این یعنی احتمالاً پروژه‌ی تولید خودروی خودران شیائومی طبق برنامه پیش می‌رود و این شرکت توانسته حتی نمونه‌ی آزمایشی را تولید کند.

تصویر فاش‌شده، خودرویی با طراحی مدرن را در رنگ آبی نمایش می‌دهد که ظاهر روی سقف آن از حسگر لایدار استفاده شده است. در نظر داشته باشید آن‌چه در تصویر می‌بینیم نمونه‌ی آزمایشی خودروی شیائومی است و شاید طراحی نهایی محصول بعدا تغییر کند.

این احتمال وجود دارد که خودروی موردبحث متعلق‌به برند دیگری باشد و شیائومی از آن برای آزمایش حسگر لایدار و دیگر فناوری‌های خودران استفاده کند. خودرویی که در تصویر به نمایش درآمده تا حد زیادی شبیه به خودروی BYD Han به نظر می‌رسد.

ماشین خودرو شیائومی Xiaomi در کنار خودرو BYD Han

خودروی شیائومی در سمت راست و خودروی BYD Han در سمت چپ تصویر دیده می‌شود

احتمالاً خودروی مورد انتظار شیائومی از نوع خودران خواهد بود. این شایعه را چند بار شنیده‌ایم، اما دور از انتظار است که شرکت چینی بتواند تا دو سال دیگر خودرویی کاملاً خودران بسازد. حسگر لایدار که روی سقف دیده می‌شود برای دستیابی به فناوری خودران ضروری است. خودرو به‌لطف حسگر لایدار به‌طور دقیق محیط اطراف را اسکن می‌کند تا بدون نیاز به دخالت انسان به حرکت دربیاید.

مقاله‌های مرتبط:

  • شیائومی رسما اعلام کرد که وارد صنعت خودروی الکتریکی می‌شود
  • بخش تحقیق‌وتوسعه خودرو شیائومی ۵۰۰ عضو دارد؛ معرفی اولین خودرو برقی این برند در نیمه‌ی اول 2024

شیائومی برای حضور در بازار خودرو جدی است. این شرکت به هنگام اعلام برنامه‌هایش برای حضور در بازار خودرو گفت زیرشاخه‌ی جدیدی تشکیل می‌دهد. لی جون، مدیرعامل شیائومی، به‌عنوان مدیرعامل واحد خودروی این شرکت نیز فعالیت می‌کند. شیائومی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که در بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله قصد دارد تقریباً ۱٫۵ میلیارد دلار در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کند؛ اما بعدا اعلام کرد سرمایه‌گذاری در این حوزه را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. گفته می‌شود تیم خودروی شیائومی اکنون صدها نفر کارمند دارد که از بین بیش از ۲۰ هزار متقاضی گزینش شده‌اند.

مدیرعامل شیائومی پیش‌تر گفته که شرکت تحت مدیریتش به‌دنبال تولید خودروهایی باکیفیت برای مشتریانش است. شیائومی در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد پیشرفت‌هایش در مسیر تولید خودرو فراتر از حد انتظار بوده است. تیم تحقیق‌و‌توسعه‌ی واحد تجاری خودرو در شیائومی اکنون بیش از ۱٬۰۰۰ نفر عضو دارد.

شیائومی سال گذشته با کمیته‌ی توسعه‌ی اقتصادی و تکنولوژی پکن قرارداد امضاء کرد و به موجب این قرارداد متعهد شده کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۳۰۰ هزار خودرو احداث کند. گفته می‌شود فرایند ساخت‌و‌ساز کارخانه‌ی شیائومی در پکن آغاز شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا