سرور مجازی
zoomit

سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شد: حمله سایبری یا مشکل فنی

ظاهرا از ساعت ۱۱ صبح امروز (۴ آبان) سامانه هوشمند سوخت هم‌زمان با به‌روزرسانی دچار مشکل شده و امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت وجود ندارد. با اینکه برخی می‌گویند سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت بسیاری قطع شده، سخنگوی وزارت نفت اعلام کرده مردم همچنان می‌توانند بنزین با نرخ آزاد سوخت‌گیری کنند.

به گزارش صداوسیما، روابط عمومی وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم ایجاد نخواهد شد و سهمیه آن‌ها پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود.

وزارت نفت سخن‌هایی مبنی بر کمبود بنزین و افزایش قیمت بنزین را رد کرده است. برخی نیز خبر از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می‌دهند. بااین‌حال وزارت نفت می‌گوید مشکل فنی درحال بررسی است، هنوز دلیل قطعی این اتفاق مشخص نیست اما به‌محض روشن شدن دلیل آن ازطریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور هم گفت مشکل پیش آمده در جایگاه های سوخت یک مشکل نرم‌افزاری است هیچ مشکلی برای سوختگیری با نرخ آزاد وجود ندارد و مردم از هجوم به جایگاه‌ها خودداری کنند. امین رضانواز در گفت و گویی تلویزیونی درباره اختلال در پمپ بنزین های سراسر کشور گفت: «تمامی متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درحال کار هستند چرا که مشکل به وجود آمده یک مشکل نرم‌افزاری است.»به گفته او هیچ زمانی برای رفع مشکل قابل پیش بینی نیست؛ اما مردم می‌توانند بنزین و گازوئیل را با نرخ آزاد تهیه کنند تا اختلال در سامانه رفع شود. رضانواز از مردم خواست به هیچ وجه در پمپ بنزین ها تجمع نکنند و گفت: «متأسفانه در هشت سال گذشته به لحاظ بی‌توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه دچار استهلاک شده است.»

در همین زمینه اخباری هم از حمله سایبری به سیستم سوختگیری کشور مطرح شده که نه تکذیب و نه تأیید شده است. در این زمینه همایون صالحی رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران دلیل این قطعی را حمله سایبری اعلام کرده است. طبق گفته او فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.

برخی دیگر از خبرهای منتشر شده نیز حکایت از این دارد که برای بررسی این موضوع به صورت فوری جلسه ستاد بحران سوخت تشکیل شده است تا موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده که هنوز دلیل آن مشخص نیست و به محض مشخص شدن دلیل به صورت رسمی دلایل این قطعی اعلام خواهد شد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا