سرور مجازی
اقتصادی

سکه وارد مرز حساس قیمتی شد/ یک اتفاق عجیب در بازار سکه

سکه وارد مرز حساس قیمتی شد/ یک اتفاق عجیب در بازار سکه

مریم فکری: نوسان قیمتی سکه در ۲۴ ساعت گذشته به حدی بود که سکه وارد مرز ۳۱ میلیون تومان شد و روی این عدد ماند.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۳۱ میلیون تومان قیمت دارد و این در شرایطی است که دیروز، رشد ۹۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

قیمت سکه امامی در حالی در بازار به ۳۱ میلیون تومان رسیده که در ابتدای معاملات روز شنبه هفته جاری، سکه با قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

اما بنا به گفته نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر، افزایش قیمت اونس جهانی طلا و تنش‌ها میان حماس و اسرائیل، بازار سکه وارد فاز جدید قیمتی شد.

بنا به این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته هر قطعه نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها نسبت آینده قیمت سکه متفاوت است. عده‌ای از سکه‌بازان با اشاره با رشد قابل توجه سکه امامی در روزهای اخیر می‌گویند به زودی قیمت سکه اصلاح خواهد شد.

برخی هم می‌گویند در روزهای آینده و با دخالت بازارساز، قیمت سکه از فاز صعودی خارج می‌شود. اما در مقابل، جناح افزایشی معتقدند تنش بین حماس و اسرائیل و چشم‌انداز ۲۶ مهر (موعد تعیین تکلیف تحریم‌های موشکی ایران در سازمان ملل) موجب می‌شود که همچنان قیمت‌ها بر مدار صعود باشد.

یک اتفاق عجیب

اما اتفاق عجیبی که در حال حاضر در بازار سکه شاهد هستیم، بزرگ شدن حباب سکه است؛ به طوری که حباب سکه امامی به ۸ میلیون و ۲۶ هزار تومان رسیده است.

این عدد در حالی است که آخرین باری که حباب سکه به ۸ میلیون رسیده بود، خردادماه امسال بود و از آن زمان تاکنون روندی کاهشی داشت.

حباب نیم‌سکه نیز به ۴ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان، حباب ربع‌سکه به ۵ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۳ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا