سرور مجازی
تکنولوژی

ماموریت‌های فضایی آینده چین: جستجوی سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت

آکادمی علوم چین قصد دارد در دو ماموریت فضایی به مطالعه و جستجوی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت بپردازد. این ماموریت‌ها شامل بررسی صد ستاره شبیه به خورشید در فاصله 33 سال نوری و یافتن سیارات با اندازه زمین و مدار چرخشی مشابه است.

«اسپیس نیوز» در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، به ماموریت‌های فضایی آینده چین اشاره می‌کند. در این گزارش در مجموع به 13 ماموریت پیشنهادی اشاره شده است. از این 13 مورد، 5 تا 7 مورد برای پرتاب در سال‌های 2026 و 2030 انتخاب خواهد شد. آکادمی علوم چین «CAS» در ماه ژوئن این ماموریت‌ها را در مجله چینی علوم فضایی تشریح کرد.

درمجموع، ماموریت‌هایی که CAS پیشنهاد کرده است، همگی جذاب هستند.

چهار ماموریت از 13 ماموریت مشخص شده به دنبال بررسی «اثرات هلیوفیزیک» خواهند بودند. چهار ماموریت دیگر نیز به مطالعه عمیق‌تر زمین و سایر سیارات منظومه شمسی می‌پردازند – این پروژه‌ها شامل نگاهی دقیق‌تر به سیاره زهره و اکتشاف جدید آب و هوا و جو در مدار پایین زمین است.

نوشته های مشابه

دو مورد از ماموریت‌های فضایی پیشنهادی چین به جستجوی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت تمرکز دارند. اولین مورد از این ماموریت‌ها، با عنوان بررسی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت نزدیک (CHESصد ستاره شبیه به خورشید را در فاصله 33 سال نوری از زمین مطالعه خواهد کرد. در این ماموریت از تکنیک‌های نجومی میکروثانیه قوسی برای مطالعه ستاره‌های مذکور استفاده می‌شود.

ماموریت دیگر که با نام «Earth 2.0 (ET)» شناخته می‌شود، به طور خاص به دنبال سیارات فراخورشیدی به اندازه زمین با مدارهایی مشابه مدار چرخشی زمین به دور خورشید است. این کشور از هفت تلسکوپ پیشرفته در این پروژه استفاده خواهد کرد.

جستجوی سیارات فراخورشیدی

تحقیقات دیگر براساس تحقیقات اخترفیزیک و نجوم مانند ماموریت «زمان‌بندی پرتو ایکس» و «پلاریمتری پیشرفته» طرح شده است که تلاش دارند تا وضعیت ماده را در شرایط حاد بررسی کنند. این کشور همچنین قصد دارد با کاوشکر «ذارت ماده تاریک-2» به دنبال شواهد بیشتری از ماده تاریک باشد.

آکادمی علوم چین می‌گوید: «جستجوی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت می‌تواند یکی از چندین ماموریت فضایی اصلی چین در سال‌های آینده باشد.»

امروزه آژانس‌های فضایی کشورهای متعدد به نحو خود در تلاش برای کشف کیهان هستند. به عنوان مثال، ناسا قصد دارد در دهه 2030 انسان‌ها را به سطح مریخ بفرستد. علاوه بر آن، در ماموریت «آرتمیس» به ساخت پایگاه فضایی بر روی ماه و اقامت انسان فکر می‌کند. چین نیز در این میان قصد دارد جستجو برای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت را در برنامه‌های فضایی آینده خود قرار دهد.

با این‌حال، هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که ماموریت‌های فضایی آینده چین دقیقا کدام موارد خواهند بود. این فهرست 13 تایی باید توسط CAS محدود شود و تنها ماموریت‌هایی که قادر باشند امتیاز لازم را در ارزیابی کسب کنند، انجام خواهند شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا