سرور مجازی
zoomit

حمله مدیر هواوی به سامسونگ: اگر تحریم‌های آمریکا نبود، «آن شرکت کوچک کره‌ای» به جایگاه امروزش نمی‌رسید

تقریباً چهار سال از آغاز رسمی تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی می‌گذرد. تحریم‌های آمریکا مشکلات زیادی برای هواوی ایجاد کرد و این شرکت که در سال‌های نه‌چندان دور دومین گوشی‌ساز برتر دنیا بود، اکنون در بسیاری از مواقع جایی در آمار فروش گوشی ندارد. هواوی حتی برای مدت‌زمانی کوتاه رتبه‌ی اول بازار موبایل را نیز ازآنِ خود کرده بود.

مدت‌ها پس از آغاز تحریم‌های آمریکا، یکی از مقام‌های بلندپایه‌ی هواوی ادعاهای جالبی مطرح کرده است. براساس گزارش Android Authority، ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کننده در شرکت هواوی می‌گوید:

اگر ایالات متحده در کارهای هواوی دخالت و ما را سرکوب نمی‌کرد، امروز ممکن بود هواوی و اپل بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا باشند.

وقتی از ریچارد یو درباره‌ی سامسونگ پرسیده شد، او ضمن کوچک‌خواندن این شرکت کره‌ای گفت در‌صورت تحریم‌نشدن هواوی، سامسونگ نمی‌توانست به جایگاه فعلی‌اش برسد. براساس ترجمه‌ی ماشینی سخنان ریچارد یو از چینی به انگلیسی، مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کننده‌ی هواوی در سخنانش گفته است: «شرکت‌های دیگر از‌جمله آن شرکت کره‌ای (اشاره به سامسونگ) شرکت‌هایی کوچک هستند.» یو گفته است که گوشی‌های سامسونگ بیشتر در بازار ایالات متحده و کره‌‌جنوبی طرفدار دارند.

رابط کاربری گلکسی زد فولد ۳

امروزه، کمتر شرکتی در بازار موبایل به‌اندازه‌ی سامسونگ دست به نوآوری می‌زند.

در آخرین فصل پیش از آغاز تحریم‌های هواوی، سامسونگ ازلحاظ تعداد گوشی‌های عرضه‌شده به بازار برترین برند تولیدکننده‌ی موبایل در کل دنیا بود. در آن زمان هواوی و اپل به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند و هواوی نیز مشغول برنامه‌ریزی بود تا از سامسونگ هم عبور کند و بر جایگاه نخست تکیه بزند.

در سال‌های اخیر، سامسونگ نوآوری‌های فراوانی وارد بازار موبایل کرده و امروزه یکی از برندهای شاخص‌ صنعت موبایل است. تاشدنی‌هایی که سامسونگ تولید می‌کند، کیفیت کم‌نظیری دارند و درحالی‌که اپل هنوز به بازار گوشی‌های تاشدنی وارد نشده است، سامسونگ امسال قصد دارد چهارمین نسل از دستگاه‌های تاشدنی خود را عرضه کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سقوط هواوی از رتبه دوم پرفروش‌ترین برندهای صنعت موبایل به رتبه نهم
  • متخصصان هواوی دست‌به‌کار شدند؛ این فناوری جدید تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

نمایشگرهایی که سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند می‌سازد، در بازار حرف اول را می‌زنند. این شرکت کره‌ای شعبه‌ای متمرکز بر حسگر تصویر دارد و بسیاری از دوربین‌های موجود در گوشی‌های امروزی از حسگر ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند. احتمالاً اولین گوشی دنیا با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ نیز به‌زودی رونمایی می‌شود. سامسونگ پردازنده‌ی موبایلی هم تولید می‌کند و در نسل‌های اخیر توانسته است قدرت پردازنده‌های موبایلی خود را تقویت کند.

اشاره به سامسونگ به‌عنوان شرکتی کوچک منطقی نیست. سامسونگ نه‌تنها در آمریکا و کره‌جنوبی، بلکه در بازار کشورهای دیگری نیز طرفداران به‌خصوص خود را دارد.

دیدگاه شما کاربران دیتاسنتر من درباره‌ی سخنان ریچارد یو چیست؟ فکر می‌کنید اگر هواوی تحریم نمی‌شد، امروز چه جایگاهی داشت؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا