سرور مجازی
zoomit

اپل به‌روزرسانی امنیتی iOS و iPadOS 14.8.1 را منتشر کرد

به دنبال انتشار iOS 15.1، اپل به‌روزرسانی جدیدی را نیز برای افرادی که هنوز به این سیستم‌عامل مهاجرت نکرده‌اند، منتشر که است که درواقع برخی از رخنه‌های امنیتی را بهبود می‌بخشد و دستگاه کاربران در مقابل مشکلات مشابه مصون نگه می‌دارد.

طبق سند پشتیبانی امنیتی اپل، این به‌روزرسانی تعدادی از آسیب‌پذیری‌ها را در بخش‌هایی همچون وب‌کیت، وُیس‌کنترل، سایدکار، نوار وضعیت و موارد دیگر شامل می‌شود. به نظر نمی‌رسد بیشتر این آسیب‌پذیری‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشند؛ اما ظاهرا می‌تواند یک مورد «IOMobileFrameBuffer» به‌طور فعال مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد. این مشکل به یک برنامه اجازه می‌دهد تا کد دلخواه را با دسترسی به کرنل اجرا کند.

اپل به‌روزرسانی iOS 15 را اختیاری کرده و به افراد اجازه داده است که در صورت تمایل در iOS 14 باقی بمانند. در نتیجه اپل به انتشار به‌روزرسانی‌های iOS 14 ادامه می‌دهد، اما این به‌روزرسانی‌ها روی رفع‌های امنیتی متمرکز خواهند بود و ویژگی‌های جدیدی را شامل نمی‌شوند. درواقع، ویژگی‌های جدید محدود به به‌روزرسانی‌های iOS 15، جدیدترین نسخه iOS خواهد بود.

به‌روزرسانی iOS و iPadOS 14.8.1 به‌صورت رایگان قابل بارگیری است و کاربران آیفون‌های سازگار می‌توانند با مراجعه به بخش Setting، سربرگ General و انتخاب گزینه Software Update، به بارگیری آخرین به‌روزرسانی اقدام کنند.

***

این به‌روزرسانی ازطریق OTA در سراسر جهان دردسترس است؛ اما توصیه می‌شود حداقل چند روز از بارگیری و نصب آن صرف‌نظر کنید؛ زیرا در روزهای ابتدایی مشخص می‌شود که شامل چه مشکلاتی است. به‌طورکلی، به‌روز نگه‌داشتن آیفون و آیپد بسیار مهم است؛ اما حتی به‌روزرسانی‌های جزئی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا