سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت زیرسیستم اندروید برای ویندوز ۱۱ را با قابلیت‌های جدید آپدیت کرد

زیرسیستم اندروید یکی از ویژگی‌های جالب‌ ویندوز ۱۱ مایکروسافت محسوب می‌شود که به‌طور پیش‌فرض در این سیستم‌عامل ارائه شده است. این قابلیت به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد با‌‌‌توجه‌‌‌به سخت‌افزاری که از آن استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌های اندروید را به‌صورت بومی یا ازطریق شبیه‌ساز X86 اجرا کنند.

به‌گزارش GSMArena، مایکروسافت امروز به‌روزرسانی جدیدی در همه‌ی کانال‌های ویندوز اینسایدر منتشر کرده است که قابلیت استفاده‌ی کلی از زیرسیستم اندروید را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌های جدیدی نیز دراختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. البته این به‌روزرسانی درحال‌حاضر فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه شده است.

زیر سیستم اندروید در ویندوز ۱۱

مایکروسافت در بخشی از توضیحات این به‌روزرسانی گفت:

تعییر بزرگی در شبکه ایجاد کرده‌ایم. ما شبکه‌سازی پیشرفته را معرفی می‌کنیم که امکان دسترسی برنامه‌ها به دستگاه‌های شبکه‌ی محلی را برای کامپیوتر‌های مبتنی‌بر ARM فراهم می‌سازد و به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد از این عملکرد بهره ببرند. همچنین، امکان اتصال به IPv6 و VPN را فعال کرده و عملکردهای شبکه‌ی زیرسیستم اندروید را بهبود داده‌ایم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی نگران تأثیر مک بوک ایر M2 روی فروش محصولاتشان هستند
  • فضاپیمای مارس اکسپرس به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویندوز ۹۸ را دریافت می‌کند

کنترل دقیق‌تر گزینه‌های شبکه‌ی زیرسیستم اندروید اکنون در برنامه‌ی Windows Subsystem for Android Settings دردسترس است و شامل شبکه‌های پیشرفته می‌شود. علاوه‌براین، زیرسیستم و دستگاه ویندوز اکنون آدرس IP یکسانی خواهند داشت. این در حالی است که هر دو قبلاً از IP متفاوتی استفاده می‌کردند.

علاوه‌براین، به‌روزرسانی جدید مایکروسافت به‌روزرسانی هسته‌های سیستم، بهبود در برخی برنامه‌ها، افزایش پایداری و عملکرد و بهبود مصرف انرژی را دربر می‌گیرد. در این به‌روزرسانی، چند قابلیت امنیتی مهم نیز ارائه شده است. به‌عنوان مثال، اکنون نمی‌توان از برنامه‌های اندرویدی دارای علامت امن اسکرین‌شات گرفت و پاپ‌آپ‌های دیباگ ADB نیز برای افزایش امنیت به ویندوز هدایت می‌شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا