سرور مجازی
تکنولوژی

رنو 5 دیامانت رونمایی شد؛ کانپستی برای ادای احترام به 50 سالگی هاچبک افسانه‌ ای

در سال 1972 بود که رنو 5 به عنوان یک هاچبک کوچک شهری وارد بازار شد. میزان استقبال از این خودروی فرانسوی به حدی بود که نسل نخست آن توانست رکورد فروش 5 میلیون دستگاه را ثبت کند. این نسل تا سال 1984 روی خط تولید قرار داشت. حالا به مناسبت پنجاهمین سالگرد عرضه این خودرو، کمپانی فرانسوی تصمیم گرفته نسخه‌ای ویژه از آن را با نام رنو 5 دیامانت رونمایی کند.

رنو 5 دیامانت

رنو 5 دیامانت (Diamant به معنای الماس) با همکاری یک طراح فرانسوی به نام پیر گونالونز (Pierre Gonalons) توسعه یافته است. در این پروژه رنو 5 به یک پیشرانه برقی مجهز شده و خبری از موتور بنزینی در زیر کاپوت آن نیست.

رنو 5 دیامانت

رنگ سه لایه یکی از ویژگی‌های خاص رنو 5 دیامانت است. با توجه به استفاده از تزئینات طلایی، شکل خاص چراغ‌ها و ترکیب رنگ بدنه، این خودرو ظاهری جواهرمانند پیدا کرده و جلوه خاصی دارد. برای هماهنگی بیشتر، رینگ‌های اصلی جای خود را به نمونه‌های جذاب‌تر ساخت آلپاین (آلپین) داده‌اند. این رینگ‌ها در قسمت مرکزی خود دارای المانی مثل خورشید هستند.

رنو 5 دیامانت

با نگاه دقیق‌تر به جزئیات رنو دیامانت، معلوم می‌شود که دستگیره‌ها نیز با دسته‌ای کروی شکل جایگزین شده‌اند. چنین رویه‌ای در داخل کابین نیز دیده می‌شود و دسته‌دنده و اهرم بالابر شیشه‌ها نیز کروی هستند. جنس این قسمت‌ها از طلا و استیل است. نکته عجیب در رابطه با فضای داخلی اینکه غربیلک فرمان حالتی پیچ خورده دارد! رنو می‌گوید این غربیلک و همچنین محفظه‌ داشبورد از مرمر بازیافتی ساخته شده است.

نوشته های مشابه
رنو 5 دیامانت

به موازات حذف موتور بنزینی و استفاده از پیشرانه الکتریکی، نشان‌دهنده‌های داخل کابین نیز بروزآوری شده و اکنون دیجیتال هستند. این نشان‌دهنده‌ها شامل سه نمایشگر مدور بوده و اطلاعاتی از قبیل سرعت، میزان شارژ و زمان را ارائه می‌کنند. کار قفل‌گشایی درها هم از طریق یک حسگر اثر انگشت انجام می‌شود.

رنو 5 دیامانت فاقد نمایشگر اختصاصی برای سیستم اینفوتینمنت است. در عوض یک محفظه مخصوص برای قرار دادن تلفن همراه هوشمند تعبیه شده که هم نقش هولدر را دارد و هم موبایل را به سیستم اینفوتینمنت تبدیل می‌کند!

پوشش پارچه‌‌ای داشبورد رنو 5 دیامانت جنسی از موی اسب دارد

رنو 5 دیامانت به عنوان یک مدل مفهومی تولید شده و فقط همین یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. علاقه‌مندان به این خودروی خاطره‌انگیز می‌توانند منتظر نسخه الکتریکی آن بمانند. نسخه مذکور قرار است در سال 2024 جایگزین مدل Zoe شود.

ناگفته نماند دیامانت پاییز پیش رو به حراج گذاشته می‌شود. عواید حاصل از فروش این خودروی برقی خاص به یک جنبش حمایت از نوجوانان و جوانان اهدا خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا