سرور مجازی
تکنولوژی

زر خودرو رقیب ایران خودرو و سایپا خواهد شد؟

مدیرعامل گروه صنعتی زر، تولیدکننده زر ماکارون روز گذشته اعلام کرد زر خودرو مجوزهای جدید را برای تاسیس کارخانه خودروسازی از وزارت صمت دریافت کرده است و قصد دارد در نهایت خط تولید خودرو راه‌اندازی کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد به زودی شاهد رقابت زر خودرو با ایران‌خودرو و سایپا خواهیم بود. گفته می‌شود هدف زر خودرو رسیدن به تیراژ‌ 1 میلیون دستگاه خودرو در سال است.

البته کارشناسان مطرح کردن چنین وعده‌ای را بیشتر شبیه به یک شوخی دانسته و می‌گویند در بازار فعلی ایران‌خودرو و سایپا نیز قادر به تولید یک میلیون دستگاه خودرو ارزان‌قیمت و باکیفیت در سال نیستند چه برسد به خودروساز تازه‌کاری که معلوم نیست در صنعت خودروسازی موفق عمل خواهد کرد یا خیر.

به نقل از تجارت نیوز؛ پیش از این مرتضی سلطانی، یکی از مدیران گروه صنعتی زر درباره تولید خودروی جدید توضیحاتی داده و گفته بود قرار است انقلابی در صنعت خودروسازی ایران ایجاد و خودرو‌های کاملا متفاوتی وارد بازار شود. خودروهایی متفاوت با آنچه در 40 سال گذشته تولید شده است. یکی دیگر از وعده‌هایی که این گروه داده‌‌اند تولید خودروهای باکیفیت و البته اقتصادی است.

نوشته های مشابه

مدیر اجرایی گروه زر مدعی شده که زمین تاسیس کارخانه زر خودرو در هشتگرد تهیه شده و مذاکراتی با چندین برند خودروزسازی نیز صورت گرفته است.

برند زر خودرو امیدوار است که به زودی خط تولید خودرو خود را راه اندازی کرده و خودروی زر را به بازار عرضه کند.

ناگفته مشخص است که حضور یک گروه خودروسازی جدید در بازار کشورمان می‌تواند شرایط را برای سایر خودروسازان عوض کند اما نمی‌توان با اطمینان بیان کرد که گروه صنعتی زر در حوزه خودروسازی نیز همچون حوزه غذایی موفق عمل خواهد کرد.

با توجه به یپیچیدگی صنعت، شرایط تحریم، کمبود تجربه، رقابت با ایران خودرو و سایپا حتی در تیراژ چند صد هزار دستگاهی نیز کاری بسیار دشوار و بعیدی به نظر می‌رسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا