سرور مجازی
تکنولوژی

اپل برنامه کاهش میزان دورکاری را به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا به تعویق انداخت

اپل در نظر داشت تا از تاریخ دوم خرداد برنامه کاهش دورکاری را اجرایی کند تا کارکنان هفته‌ای 3 روز در محل کار خود حضور پیدا کنند، اکنون اما به نظر می‌رسد که اجرای این تصمیم به تعویق افتاده و این شرکت قصد دارد تا اطلاع ثانوی به برنامه کنونی که شامل 2 روز کاری حضوری در هفته است پایبند بماند.

برنامه کاری کنونی اپل از تاریخ 22 فروردین آغاز شد و در ابتدا قرار بود طی چند فاز اجرایی شود، طوری که در آغاز کارکنان فقط 1 روز هفته ملزم به حضور در محل کار خود بودند، اما در تاریخ 12 اردیبهشت اپل با ورود به فاز دوم و اضافه کردن یک روز دیگر به این برنامه تعداد روزهای کاری حضوری را به 2 روز در هفته رساند.

همچنین لازم به ذکر است که تا پیش از تاریخ 22 فروردین نیز کارکنان اپل 2 سال تمام را به علت شیوع کووید-19 به صورت دورکاری به همکاری خود ادامه دادند.

تعویق در اجرای برنامه کاری حضوری اپل

تعویق برنامه‌های اپل

با مدنظر قرار دادن آمار کنونی، ظاهرا افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده و سایر کشور‌ها، در به تعویق افتادن برنامه کاری اپل بی‌تاثیر نبوده است. البته شیوع دوباره این بیماری تنها محدود به افزایش آمار مبتلایان نیست و داده‌های جمع‌آوری شده توسط نیویورک تایمز نشان می‌دهند که نرخ بستری شدن بیماران نیز با وجود سرعت کمتر رو به رشد است.

نوشته های مشابه

از سوی دیگر این کمپانی تاکنون بارها به دلیل پافشاری برای حضور کارکنان در محل کار مورد انتقاد قرار گرفته که چندان غیرمنطقی هم نیست زیرا اپل در این زمینه نسبت به شرکت‌های حاضر در سیلیکون ولی از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری پیروی می‌کند.

البته تعویق در اجرای برنامه کاری مذکور هم کمکی به برطرف شدن این انتقادات نمی‌کند زیرا اکنون اپل اذعان دارد حضور در محل کار می‌تواند برای سلامتی کارکنان خطرآفرین باشد اما همچنان از آنها می‌خواهد 2 روز در هفته را به محل کار رجوع کنند.

هم اکنون مشخص نیست که اپل فاز سوم برنامه کاری خود یا همان 3 روز حضوری در هفته را از چه زمانی شروع خواهد کرد اما در صورت استفاده از برنامه 3 روزه، کارکنان می‌بایست طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در محل کار خود حضور داشته باشند و اکثر آنها قادرند تا چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها را به دورکاری بپردازند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا