سرور مجازی
zoomit

خودروهای تسلا با اسکن جاده و یافتن چاله‌ها ارتفاع خود را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کنند

براساس گزارش نوت‌بوک‌چک، به‌زودی سواری شماری از خودروهای تسلا به‌لطف دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری حس راحتی بسیار بیشتری به راننده منتقل می‌کنند. ظاهراً تسلا قرار است قابلیتی نرم‌افزاری به خودروهایش برای شناسایی وضعیت نامساعد جاده اضافه کند تا خودرو بتواند خودش را با چاله‌ی موجود در جاده تطبیق دهد.

قابلیت جدید که سیستم «تعلیق تطبیقی تسلا» نام دارد به هنگام فعال بودن، جاده را برای مواردی نظیر چاله و دست‌انداز اسکن و ارتفاع خودرو را برای جلوگیری از آسیب دیدن بخش زیرین و سواری راحت‌تر تنظیم می‌‌کند.

تسلا در توضیحات مربوط به جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خودروهایش جزئیات بیشتری درباره‌ی این قابلیت ارائه داده است. این شرکت می‌گوید قابلیت تعلیق تطبیقی ممکن است در همه‌ی جاده‌ها دردسترس نباشد. خودروی تسلا نقشه‌ی هر جاده را که توسط خودروهای دیگر این برند ثبت شده‌اند دانلود می‌کند و خودش را با آن نقشه تطبیق می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • تسلا ارتقای نرم‌افزاری جدیدی برای سیستم تعلیق مدل اس و ایکس منتشر کرد
  • حذف شارژر آیفون به صنعت خودرو نیز سرایت کرد؛ خودروهای تسلا ازاین‌پس بدون شارژر عرضه می‌شوند

به دلیل نحوه‌ی کارکرد تعلیق طبیعی تسلا، این قابلیت صرفاً روی خودروهایی نظیر مدل ایکس کار می‌کند که مجهز به سیستم تعلیق قابل‌تنظیم هستند. برای فعال‌سازی سیستم تعلیق تطبیقی باید وارد مسیر Control > Suspension > Adaptive Suspension Damping شوید و سپس Comfort یا Auto را انتخاب کنید.

سیستم تعلیق تطبیقی اولین قدم جدید تسلا برای تولید خودروهایی برقی است که به هنگام فعال بودن حالت Autopilot یا FSD بتوانند به‌صورت خودکار از چاله‌های موجود در جاده دوری کنند. تسلا حداقل دو سال است که از خودروهایش برای اسکن جاده به‌منظور پیدا کردن محل چاله‌ها استفاده می‌کند؛ بااین‌حال این قابلیت همچنان مراحل توسعه را می‌گذراند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا