سرور مجازی
فضای مجازی

تصویب قوانین اتحادیه اروپا برای نظارت بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری بر اینترنت

به تازگی، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قوانین مهمی را برای شرکت‌های بزرگ فناوری همچون واحد آلفابت گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت تصویب کردند، اما ممکن است به دلیل منابع محدود تنظیم‌کننده‌ها، اجرای آن‌ها با مشکل مواجه شوند.

به گزارش سایت money، علاوه بر قوانینی که به عنوان قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) شناخته می‌شود، اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال (DSA) را تصویب کرد که پلتفرم‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا برای افزایش نظارت خود بر اینترنت و محتوای غیرقانونی اقدامات بیشتری انجام دهند.

براساس گزارش‌ها، شرکت‌ها با جریمه ۱۰ درصدی از گردش مالی سالانه جهانی برای نقض DMA و ۶ درصدی برای نقض DSA روبرو هستند. کمیسیون اروپا یک کارگروه تشکیل داده که انتظار می‌رود حدود ۸۰ مقام به آن بپیوندند. همچنین این کمیسیون ماه گذشته، مناقصه‌ای به ارزش ۱۲ میلیون یورو ( معادل ۱۲.۳ میلیون دلار) برای اجرای قوانین در یک دوره چهار ساله برگزار کرد.

تصویب قوانین اتحادیه اروپا

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، گفت که تیم‌ها بر روی موضوعات مختلفی مانند ارزیابی ریسک، قابلیت همکاری سرویس‌های پیام‌رسان و دسترسی به داده‌ها در طول اجرای قوانین تمرکز خواهند کرد. رگولاتور‌ها همچنین یک مرکز اروپایی برای شفافیت الگوریتمی ایجاد خواهند کرد تا دانشمندان اطلاعات و الگوریتم را برای کمک به اجرا جذب کنند.

قانون بازار‌های دیجیتال قرار است تغییراتی در کسب و کار شرکت‌ها اعمال کند تا کاربران تجاری به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند محصولات و خدمات رقیب در یک پلتفرم تبلیغ و با مشتریان خارج از پلتفرم‌ها معامله کنند. براساس گزارش‌ها، شرکت‌ها اجازه نخواهند داشت خدمات خود را بر رقبا ترجیح دهند یا از حذف نرم‌افزار‌ها یا برنامه‌های از پیش نصب‌شده توسط کاربران جلوگیری کنند، دو قانونی که  به گوگل و اپل ضربه می‌زند.

قانون خدمات دیجیتال، تبلیغات هدفمندی که کودکان را مورد حمله قرار می‌دهد  یا بر اساس داده‌های حساس مانند مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی است را ممنوع می‌کند.  همچنین طبق این قانون، شرکت‌هایی که کاربران را گمراه میکنند تا اطلاعات شخصی  خود را فاش کنند محکوم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

  • اقدامات اتحادیه اروپا برای مقابله با دیپ فیک‌ها

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا