سرور مجازی
رمز ارز

برنامه‌های بلندپروازانه شانگهای برای توسعه صنعت بلاکچین در چین!

برنامه‌های بلندپروازانه شانگهای برای توسعه صنعت بلاکچین در چین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت شهری شانگهای از برنامه جدید خود با هدف پیشبرد توسعه فناوری بلاکچین در این شهر تا سال ۲۰۲۵ پرده‌برداری کرده است. این ابتکار بخشی از تلاش‌های گسترده شانگهای برای پذیرش فناوری‌های وب ۳ و ایجاد نوآوری در فضای بلاکچین است.

بر اساس این طرح، شانگهای قصد دارد در جنبه‌های مختلف فناوری بلاکچین، از جمله امنیت سیستم، الگوریتم‌های رمزنگاری، پردازنده‌های خاص بلاکچین، قراردادهای هوشمند، قابلیت همکاری میان زنجیره‌ای (Cross-Chain)، ذخیره‌سازی، محاسبات حریم خصوصی و چارچوب‌های نظارتی، گام‌های مهمی بردارد.

انتظار می‌رود این پیشرفت‌های فناورانه، زیربنای ایجاد یک پلتفرم بلاکچینی برای خدمات پایه شهری باشند و از بخش‌های کلیدی مختلف، از جمله امور دولتی، تجارت فرامرزی، مدیریت زنجیره تامین، امور مالی، توسعه فراجهانی و غیره، پشتیبانی کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

علاوه بر این، دولت شانگهای مشتاق حمایت از توسعه مدارک مبتنی بر دانش صفر، با تمرکز بر بهبود کارایی و قابلیت استفاده از این دسته از پروتکل‌های عمومی است. هدف این است که کارایی الگوریتم‌های اثبات دانش صفر برای تولید اثبات در مقایسه با پروتکل‌های بین‌المللی مانند پلانک (Plonk) تا سال ۲۰۲۵ دو برابر شود.

علاوه بر این، دولت قصد دارد با تشویق مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌ها برای شناسایی استعدادها، جهت استخدام متخصصان بلاکچین در شانگهای، اقدام کند. دولت شانگهای همچنین قصد دارد پرورش استعدادهای جوان در حوزه بلاکچین را از طریق دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌ها ارتقا دهد.

حرکت شانگهای برای پذیرش فناوری بلاکچین با جاه‌طلبی گسترده‌تر چین برای پیشبرد قابلیت‌های این صنعت در فضای داخلی و اقتصادهای دیجیتال همسو است. در حالی که چین تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرد، همچنان مشتاق فناوری بلاکچین است و شرکت‌های فناوری بزرگ مانند علی‌بابا و تنسنت روی بلاکچین‌های کنسرسیوم خود کار می‌کنند.

تلاش‌های شانگهای برای تقویت زیرساخت بلاکچین و تعامل با مناطق همسایه مانند هنگ کنگ و سنگاپور برای کاربردهای میان زنجیره‌ای، نشان‌دهنده تعهد دولت آن برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای نوآوری دیجیتال است.

اشتیاق چین به فناوری‌های نوظهور مانند بلاکچین و متاورس، بخشی از یک رویکرد بزرگ‌تر برای تبدیل شدن به رهبر اقتصاد دیجیتال است، و در همین راستا، استان‌های مختلف آن، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای این بخش‌ها تعیین کرده‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا