سرور مجازی
تکنولوژی

ب ام و i3 از خط تولید کنار رفت؛ پایانی تلخ برای سری آینده نگرانه i

در سال 2011 بود که شرکت ب ام و از پروژه و یا به عبارت بهتر برند i رونمایی کرد. این برند به تولید دو مدل i3 و i8 منجر شد، مدل‌هایی که از نظر طراحی و مشخصات فنی به نوعی فراتر از زمان خود بودند. اما این دو مدل نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت موفق عمل کنند. به همین خاطر باواریایی‌ها در سال 2020 تصمیم گرفتند i8 را کنار بگذارند. حالا خبر می‌رسد ب ام و i3 هم به سرنوشت مشابهی دچار شده و تولید آن خاتمه پیدا کرده است.

ب ام و i3

ب ام و برای خداحافظی با i3 ویرایشی خاص از آن را با نام HomeRun تولید کرده است. این نسخه به فقط 10 دستگاه محدود شده و با دو رنگ اختصاصی خاکستری تیره یخی و قرمز یخی II به فروش می‌رسد. این نسخه به رینگ‌های مخصوص 20 اینچی نیز مجهز بوده و در مقایسه با مدل استاندارد از تجهیزات و امکانات بیشتری سود می‌برد. برخی از این تجهیزات عبارتند از چراغ‌های اصلی تطبیق‌پذیر، سقف شیشه‌ی برقی، پوشش سولار، پوشش چرمی و سیستم صوتی ساخت شرکت هارمن کاردون.

ب ام و i3

با عرضه سری HomeRun، تعداد کل i3‌های تولیدی توسط شرکت ب ام و به حدود 250 هزار دستگاه می‌رسد (رقمی کمتر از تیراژ تولید یکسال پراید). هر چند این خودرو تنها در یک نسل وارد بازار شده، اما در حیات خود چندین و چند بروزآوری را تجربه کرده است. بد نیست بدانید i3 از سال 2013 روی خط تولید قرار داشت.

مشخصات ب ام و i3 الان فاصله زیادی با استانداردهای روز دارد. برد حرکتی این خودروی شهری در ابتدای عرضه برابر با 80 مایل یا (128 کیلومتر) بود. البته یک موتور کوچک بنزینی نیز وجود داشت که نقش ژنراتور و شارژر باتری را ایفا می‌کرد. این موتور برد خودرو را به 160 الی 180 مایل (257 الی 290 کیلومتر) افزایش می‌داد. قدرت خودرو هم به مرور از 170 به 181 اسب بخار افزایش پیدا کرد. به غیر از قدرت، برد حرکتی هم در طول سال‌ها بهبود یافت و مدل 2022 از i3 و نسخه i3s می‌تواند تا 150 مایل (241 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

نوشته های مشابه
آنطور که اعلام شده، تولید نسخه مخصوص بازار آمریکا در سال 2021 متوقف شده است. با این حساب سری HomeRun آخرین شانس علاقه‌مندان این خودرو برای خرید مدلی نو خواهد بود.

ناگفته نماند با پایان تولید i3 کارخانه لایپزیک از سال آینده به ساخت قوای محرکه و باتری برای سایر مدل‌های الکتریکی خواهد پرداخت. ضمن اینکه این کارخانه ماموریت مونتاژ مینی کانتریمن برقی را بر عهده خواهد گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا