سرور مجازی
تکنولوژی

معرفی NGL؛ برنامه‌ای برای ارسال پیام ناشناس در اینستاگرام

ربات‌های ارسال پیام ناشناس تلگرام طی چند سال اخیر در دسترس کاربران قرار داشته‌اند و با اشتراک‌گذاری لینک آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توان از دنبال‌کنندگان پیام دریافت کرد؛ ولی مسدود شدن دسترسی به تلگرام و نگرانی پیرامون امنیت این ربات‌ها موجب کم‌رنگ تدریجی حضور آن‌ها شده است. اما در روزهای اخیر برنامه NGL لینک به عنوان گزینه‌ای جدید برای دریافت پیام‌های ناشناس مطرح شده و هر روز هم به محبوبیت آن افزوده می‌شود. در ادامه به معرفی قابلیت‌های این اپ و نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.


  • پست‌ ها و استوری‌ های حذف شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟
  • چگونه به استوری‌های اینستاگرام GIF اضافه کنیم و گیف سفارشی بسازیم؟
  • با بهترین ربات‌ها برای افزایش خودکار دنبال کنندگان صفحات اینستاگرام آشنا شوید

برنامه NGL؛ اپلیکیشن مخصوص پیام‌های ناشناس

اپلیکیشن NGL برای اولین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران قرار گرفت. البته هدف اولیه آن، ارائه خدمات مرتبط با ارسال پیام ناشناس برای کاربران اسنپ چت بوده است؛ اما با تغییر قوانین داخلی این شبکه اجتماعی، استفاده از چنین برنامه‌هایی ممنوع شد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان NGL به سراغ روش‌های نوینی برای کسب مخاطب رفتند و پلتفرم اینستاگرام را برای ادامه حیات محصول خود انتخاب نمودند.

شایان ذکر است که برنامه NGL تنها عنوان با کاربرد گفته شده محسوب نمی‌شود و نمونه‌های مشابه متعددی مثل Sendit Q&A on Instagram هم در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند. همانطور که از نام این اپ‌ها مشخص است، برای پرسش و پاسخ ناشناس در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند؛ به طوری که پرسش‌ها بدون افشای هویت برای گیرنده ارسال می‌شود و وی می‌تواند در صورت علاقه پاسخ خود به سوالات را در قالب استوری و… به اشتراک بگذارد.

مزایا و معایب اپلیکیشن NGL

برنامه‌های ارسال پیام ناشناس یکی از معضلات بزرگ در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌روند و شاید به همین دلیل است که بسیاری از پلتفرم‌ها مثل اسنپ چت، استفاده از چنین اپ‌هایی را محدود می‌سازند. معمولا نوجوانان مخاطب اصلی چنین عناوینی به شمار می‌روند و ناشناس بودن فرستنده پیام‌ها می‌تواند پیامد‌هایی مثل سوء استفاده و قلدری رایانه‌ای را به همراه داشته باشد. همچنین مواردی از شکایت خانواده نوجوانانی که به خاطر همین پیام‌ها اقدام به خودکشی کرده‌اند، علیه اسنپ چت به ثبت رسیده است. نهادهای قانونی هم فشار زیادی بر شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کنند تا مسیرهای ناشناس ماندن کاربران را از دسترس خارج نمایند.

نوشته های مشابه

با وجود مشکلات گفته شده، کاربران ایرانی چندان با پیام‌های ناشناس بیگانه نیستند و ربات‌های تلگرام مخصوص این کار محبوبیت بسیار زیادی در طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند. البته افشای هویت کاربران و نقض حریم خصوصی آن‌ها، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها پیرامون چنین ربات‌هایی بوده است که هشدارهای پیاپی کارشناسان امنیتی را به همراه داشته است. به همین منظور برنامه NGL می‌تواند گزینه بهتری نسبت به ربات‌های تلگرام باشد؛ زیرا توسعه‌دهندگان آن ادعا می‌کنند که در ایالت کالیفرنیا قرار دارند و احتمالا دسترسی به داده‌های کاربران در آن کمی دشوارتر به نظر برسد.

در سوی دیگر باید اشاره کرد که برنامه NGL امکان پاسخ خصوصی به پیام‌های دریافت شده را برای کاربران خود فراهم نمی‌سازد؛ در نتیجه امکان ادامه مکالمه از طریق آن وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است هنوز هم بسیاری از افراد به استفاده از ربات‌های ارسال پیام ناشناس تلگرام ادامه دهند. همچنین ربات‌های تلگرام امکان ارسال فایل، تصویر و ویدیو را نیز درون خود جای داده‌اند؛ قابلیت‌هایی که به هیچ عنوان خبری از آن‌ها در اپ NGL نیست.

آموزش راه‌اندازی لینک NGL

برنامه NGL عنوانی نوظهور در گوگل پلی محسوب می‌شود و از زمان انتشار آن در اپ استور هم مدت چندانی نمی‌گذرد. با این حال میلیون‌ها دانلود و امتیاز نسبتا بالا نشان از محبوبیت گسترده و فراگیر شدن سریع آن می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید لینک NGL مخصوص به خود را دریافت کنید، تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

۱. برنامه NGL را روی دستگاه خود نصب کرده و سپس وارد آن شوید. لینک دانلود اپ برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS در انتهای مطلب قرار داده شده است.

۲. پس از ورود به برنامه، روی کلید Get Questions بزنید. در ادامه باید آی‌دی اینستاگرام خود را در کادر نمایش داده شده وارد کرده و سپس کلید Done را انتخاب کنید. بهتر است قبل از زدن این کلید، از روشن بودن ابزار تغییر آی‌پی خود اطمینان کسب کنید.

۳. با گذشت کمی زمان، لینک مخصوص برای حساب کاربری اینستاگرام وارد شده، نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با کپی کردن لینک در تب Play آن را در فرمت دلخواه خود داخل استوری‌ها یا قسمت Bio انواع شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر قرار دهید.

۴. اگر می‌خواهید قالب خود برنامه هم در استوری اینستاگرام حضور داشته باشد، روی گزینه Share در پایین تب Play بزنید و با گذر از راهنمای نمایش داده شده، گزینه Share on Instagram را انتخاب کنید. در این حالت قالبی مشابه تصویر زیر داخل استوری در اختیار خواهید داشت.

۵. در ادامه باید لینک مختص به حساب کاربری خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید. برای این کار تنها کافی است تا در صفحه ویرایش استوری به بالا سوایپ کنید یا روی آیکن استیکر در گوشه بالایی صفحه بزنید. حالا از پنل باز شده گزینه آبی رنگ Link را انتخاب نمایید.

۶. در قسمت ویرایشگر لینک، روی کادر URL بزنید و سپس لینک اختصاصی خود را از داخل برنامه NGL کپی کرده و در این قسمت وارد نمایید. در صورت علاقه می‌توانید با لمس گزینه Customize sticker text متن داخل کلید لینک را به عبارت دلخواه تغییر دهید. تنها کافی است پس از انتخاب گزینه گفته شده، متن مورد نظر را داخل کادر Sticker text تایپ کنید. پس از اتمام کار هم روی کلید Done در گوشه بالایی صفحه بزنید.

۷. اکنون تنها کافی است تا کلید لینک ایجاد شده را به محل مناسب ببرید و سپس اندازه آن را کمی تنظیم کنید. با انتخاب گزینه Your Story در پایین صفحه ویرایشگر، می‌توانید استوری خود را با تمامی دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارید یا با زدن کلید Close Friends آن را تنها در اختیار دوستان نزدیک قرار دهید.

در ویدیوی زیر نحوه کار با برنامه NGL برای ارسال پیام های ناشناس در اینستاگرام را می‌بینید:

آموزش ارسال و مدیریت پیام در NGL

همانطور که در قسمت قبل مشاهده کردید، دنبال‌کنندگان حساب کاربری اینستاگرام شما تنها یک لینک در استوری مشاهده خواهند کرد و خبری از کادر مخصوص وارد کردن پیام نیست. برای ارسال پیام از طریق برنامه NGL و مشاهده پیام‌های دریافت شده مسیر زیر را دنبال کنید.

۱. روی لینک به اشتراک گذاشته شده در استوری یا بایو بزنید تا به یک صفحه مرورگر (مثل گوگل کروم) منتقل شوید. شما می‌توانید برای تست کردن عملکرد برنامه، به خودتان هم پیام ارسال کنید.

۲. پس از بارگذاری، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. روی کادر وسط صفحه بزنید و متن دلخواه را تایپ کنید. همچنین با لمس آیکن تاس در گوشه این کادر، می‌توانید پیام‌های تصادفی را در داخل کادر وارد نمایید. پس از نوشتن پیام مورد نظر، کلید Send را در پایین کادر بزنید. در صورت ارسال موفقیت آمیز پیام عبارت Sent نمایش داده خواهد شد. همچنین با انتخاب گزینه Send Another Message می‌توانید پیام‌های بیشتری به همان شخص ارسال کنید.

۳. برای مشاهده پیام‌های دریافت شده، دوباره به داخل اپلیکیشن NGL برگردید و تب Inbox را انتخاب نمایید. پیام‌های هر فرستنده در قالب یک صندوق جداگانه قرار می‌گیرد که با لمس آن می‌توانید پیام‌ها را مشاهده کنید.

۴. برای پاسخ به پیام‌ها در قالب استوری، روی گزینه Reply در پایین صفحه بزنید تا به اینستاگرام منتقل شوید. در ادامه قادر خواهید بود پاسخ مورد نظر را وارد نمایید. با زدن دایره رنگی در بالای صفحه هم امکان تغییر رنگ باکس Q&A وجود خواهد داشت.

۵. کاربران نسخه پرمیوم برنامه NGL می‌توانند با زدن گزینه Who sent this نکاتی از فرد فرستنده را مشاهده کنند که می‌تواند به یافتن هویت آن‌ها کمک نماید. این قابلیت کمی در تضاد با هدف اصلی اپلیکیشن است؛ اما از طرفی دیگر می‌توانید نسبتا مطمئن باشید که اغلب کاربران ایرانی از نسخه پرمیوم استفاده نمی‌کنند.

۶. در صورت دریافت پیام‌های نامناسب، می‌توانید روی آیکن قرار گرفته در گوشه بالایی سمت چپ صفحه بزنید و سپس فرستنده پیام را ریپورت کنید.

جمع‌بندی

این روزها اپلیکیشن NGL از گسترش بالایی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برخوردار است؛ اما به نظر می‌رسد که با یک موج گذرا مواجه هستیم که به زودی از محبوبیت آن کاسته خواهد شد. عدم امکان ارسال پاسخ به فرستنده پیام‌های ناشناس به صورت خصوصی، یکی از ضعف‌های اصلی برنامه در مقابل ربات‌های تلگرام است که می‌تواند موجب بازگشت دوباره کاربران به سوی روش‌های قدیمی‌تر شود.

فراموش نکنید که هر برنامه NGL روی هر دستگاه تنها به یک حساب کاربری اینستاگرام قابل اتصال است و برای اتصال اکانت جدید، باید یکبار برنامه را حذف کرده و دوباره نصب نمایید؛ یعنی در هر برنامه تنها یک لینک اختصاصی دریافت می‌کنید و نمی‌توان چندین لینک به صورت همزمان داشت. توجه داشته باشید که در صورت حذف اپ، تمامی پیام‌های دریافت شده در داخل آن نیز پاک می‌شود و امکان ریکاوری داده‌ها هم وجود نخواهد داشت. همچنین مواظب عناوین تقلبی و ناامن با نام‌های مشابه باشید و در هیچ‌کدام از آن‌ها رمز عبور اینستاگرام خود را وارد نکنید؛ زیرا NGL به هیچ وجه نیازی به رمز عبور کاربران ندارد.

دانلود رایگان برنامه NGL برای اندروید و iOS

NGL: anonymous q&a
  • NGL: anonymous q&a
  • قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: NGL App
  • سیستم عامل: اندروید و IOS
  • حجم: ۴۳.۷ (iOS) مگابایت

سوالات متداول درباره برنامه NGL لینک

چگونه لینک NGL بسازیم و در اینستاگرام قرار دهیم؟

ابتدا برنامه NGL را روی دستگاه خود نصب کرده و پس از وارد کردن آی‌دی اینستاگرام، لینک اختصاصی را دریافت کنید. در ادامه می‌توانید لینک مختص به خود را به اشتراک بگذارید.

چگونه پیام‌های دریافتی از طریق برنامه NGL را ببینیم؟

وارد اپلیکیشن NGL شوید و از قسمت بالایی صفحه تب INBOX را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید پیام‌های هر فرستند را در قالب یک صندوق دریافت مشاهده نمایید.

آیا امکان اتصال چندین اکانت به برنامه NGL وجود دارد؟

خیر؛ در حال حاضر تنها به هر برنامه NGL روی هر دستگاه می‌توان یک اکانت متصل نمود.

آیا برنامه NGL به رمز عبور اینستاگرام نیاز دارد؟

خیر؛ برنامه NGL از نام کاربری اینستاگرام شما تنها برای ساخت لینک اختصاصی استفاده می‌کند و نیازی به رمز عبور کاربران ندارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا