سرور مجازی
تکنولوژی

از شفق‌های قطبی تا کهکشان؛ فینالیست‌های مسابقه عکاسی نجوم 2022 اعلام شدند

مسابقه عکاسی نجوم 2022 با ارسال بیش از 3000 تصویر از سوی شرکت‌کنندگان 67 کشور جهان برگزار شد که از بین آنها برخی عکس‌های برتر انتخاب شده‌اند و برندگان نهایی قرار است در تاریخ 24 شهریورماه از بین فینالیست‌ها مشخص شوند. 

این چهاردهمین سال پیاپی است که مسابقه عکاسی نجوم با حضور شرکت کنندگانی از سراسر جهان برگزار می‌شود و اکنون فهرست برترین عکس‌ها مشخص شده‌اند. در بین عکس‌های منتخب تصاویر گرفته شده از طریق عکاسان آماتور نیز دیده می‌‌شود. 

مسابقه عکاسی نجوم 2022

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بین تصاویر، عکس‌هایی از ماه و همچنین برج‌های باستانی تا کهکشان راه شیری دیده می‌شود. معمولا در مسابقه عکاسی نجوم، طیف گسترده‌ای از سبک‌های عکاسی نجومی از جمله عکس‌هایی از کهکشان‌ها و سحابی‌ها تا عکاسی در شب دیده می‌شود و چشم‌اندازی از سیاره ما را در مقابل شگفتی‌های کهکشان قرار می‌دهد. این مسابقه در سال جاری میلادی نیز در 9 بخش شامل عکاسی از سیاره‌ها، دنباله‌دارها، شفق‌های قطبی، ماه، خورشید و بخش‌های دیگری برگزار شد. 

یکی از عکس‌هایی که توسط عکاسان آماتور گرفته شده، تصویری باورنکردنی از «هانا راچفورد» است که یک ماه نارنجی عظیم را بر فراز تپه انگلیسی نمادین نشان می‌دهد. 

نوشته های مشابه

راچفورد توضیح می‌دهد:

«چشم انداز‌های این چنینی مرا هیجان زده می‌کنند. من چنین نمایی را از فاصله چند کیلومتری گرفتم تا چشم اندازی غول پیکر از ماه را نمایش دهد. من این عکس را با دوربین کانن 10 ساله و دست دوم خودم گرفتم.»

از دیگر عکس‌های برجسته این مسابقه می‌توان به عکس‌ فوق العاده «کارل گالاگر» اشاره کرد که از شفق قطبی در مقابل کشتی شکسته در ایسلند گرفته شده است. گالاگر می‌گوید:

«گرفتن این عکس تجربه‌ بسیار خوبی بود و شفق‌های قطبی را از میان شکاف‌های ابر نمایش می‌داد.» 

در بین عکس‌های گرفته شده در این مسابقه تصاویری ماورایی دیده می‌شود که منظره‌هایی باورنکردنی را نشان می‌دهند. در ادامه می‌توانید برخی از عکس‌های منتخب این مسابقه را مشاهده کنید:

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا