سرور مجازی
zoomit

شیائومی 12S اولترا در برابر آیفون 13 پرو مکس و سایر پرچمداران بازار چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟

شیائومی در طول هر سال دستگاه‌های هوشمند متعددی روانه‌ی بازار می‌کند و در گوشی‌های رده‌بالایش روی بهترین نوآوری‌های صنعت موبایل متمرکز می‌شود. جدیدترین گوشی پرچم‌دار شیائومی که یکی از مهم‌ترین گوشی‌‌های سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید، پس از مدتی انتظار سرانجام رونمایی شد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با تمرکز ویژه روی دوربین، بهره‌مندی از جدیدترین پردازنده‌ی رده‌بالای کوالکام و لنز ساخته‌شده توسط برند لایکا اینجا است تا دربرابر بزرگان صنعت موبایل خودنمایی کند.

در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی تصویربرداری پیشرفت‌های چشم‌گیری به خود دیده‌اند و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این پیشرفت‌ها به کاهش تقاضا برای دوربین‌های عکاسی منتهی شده است. امروزه کاربران می‌توانند با دستگاهی که در جیب با خود حمل می‌کنند، تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرند.

گوشی شیائومی 12S اولترا نمای پشت

شیائومی 12S اولترا

شیائومی به وضوح می‌داند که تصویربرداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در گوشی‌های امروزی است. پس از مشکلات شدید هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا، این شرکت در نهایت یکی از شرکای مهم خود یعنی لایکا را نیز از دست داد. شیائومی از فرصتِ پیش‌آمده نهایت استفاده را برد و با لایکا قرارداد تجاری امضا کرد.

تجربه‌ی کار با گوشی‌های رده‌بالای هواوی به ما ثابت کرده لنزهایی که لایکا تولید می‌کند کیفیت بالایی دارند و روی بهبود تجربه‌ی تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند اثر محسوسی می‌گذارند. بهره‌مندی گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین مجهز به لنز لایکا، اتفاق بسیار مهمی است.

در مراسمی که شیائومی برای رونمایی پرچم‌دار جدیدش برگزار کرد، شاهد تمرکز ویژه‌ای روی حوزه‌ی تصویربرداری بودیم. ادعاهایی که شیائومی درباره‌ی کیفیت تصاویر ثبت‌شده با شیائومی 12S اولترا مطرح کرده بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و برای صحت‌سنجی این ادعاها باید منتظر بمانیم تا پرچم‌دار جدید به دفتر دیتاسنتر من برسد.

در همین حین مقایسه‌ی شیائومی 12S اولترا با سایر پرچمداران بازار می‌تواند شباهت‌ها و تفاوت‌های بین بازیگران اصلی صنعت موبایل در سال ۲۰۲۲ را بهتر به تصویر بکشد.

یکی از رقبای اصلی پرچم‌دار جدید شیائومی، آیفون 13 پرو مکس اپل است. البته این گوشی در سال گذشته روانه‌ی بازار شده، اما درحال‌حاضر جدیدترین موبایل اپل محسوب می‌شود. به هنگام معرفی آیفون 14 پرو مکس در تابستان امسال، مقاله‌ی مقایسه‌ی برترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

نیمه بالایی نمایشگر گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا از نمای جلو، چشم‌نواز به نظر می‌رسد. اکثر دستگاه‌های هوشمند امروزی به پنلی تمام‌صفحه مجهز شده‌اند که در بالای آن از یک یا دو دوربین سلفی استفاده می‌شود. شیائومی در رندرهای رسمی گوشی جدیدش حفره‌ی دوربین سلفی را به‌شکلی هوشمندانه مخفی کرده تا پنل جلویی کاملاً یکپارچه به نظر برسد.

شیائومی 12S اولترا پنل ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل دارد که روی آن از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است. پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن، +HDR10 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همگی باعث می‌شوند تماشای محتوای بصری روی صفحه‌نمایش شیائومی 12S اولترا تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. گلکسی S22 اولترا سامسونگ نیز نمایشگری مثال‌زدنی دارد.

عکاسی پرتره با گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

سامسونگ اصولاً بهترین نمایشگرهای بازار را در گوشی‌هایش استفاده می‌کند و تجربه‌ی بصری ارائه‌شده توسط خانواده‌ی گلکسی S در نوع خود کم‌نظیر است. نمایشگر گلکسی S22 اولترا کمی بزرگ‌تر از پرچم‌دار شیائومی است و روی آن شاهد استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس پلاس هستیم. نمایشگر گلکسی S22 اولترا نیز استانداردهای سطح بالایی دارد و به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست پیدا می‌کند. روی کاغذ، حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S22 اولترا بیشتر از شیائومی 12S اولترا است.

آیفون 13 پرو مکس نیز به نمایشگر باکیفیتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است، اما این نمایشگر وضوح پایین‌تری دارد. از طرفی هواوی P50 پرو از نمایشگر ۶٫۶ اینچ با وضوح پایین‌تر از نمایشگر آیفون 13 پرو مکس استفاده می‌‌کند. پروضوح‌ترین نمایشگر در بین پرچمداران حال حاضر بازار متعلق‌ به وان پلاس 10 پرو است. این گوشی از نمایشگر ۶٫۷ اینچ با وضوح ۳٬۲۱۶ در ۱٬۴۴۰ پیکسل بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش پرچم‌دار وان پلاس نیز به انواع استانداردهای سطح بالا مجهز است و محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد.

سیستم عامل ios 15 آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس

در بین پرچمداران مورد مقایسه، آیفون 13 پرو مکس با وزن ۲۴۰ گرمی سنگین‌تر از بقیه است؛ بااین‌حال تفاوت بین وزن پرچم‌دار اپل با وزن پرچمداران شیائومی و سامسونگ چندان زیاد نیست. البته شاید به هنگام به دست گرفتن آیفون 13 پرو مکس و هواوی P50 پرو متوجه سبک‌تر بودن پرچم‌دار هواوی شوید.

تمامی گوشی‌های پرچم‌دار حال حاضر بازار دارای گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار هستند، اما وان پلاس 10 پرو گواهی رسمی IP ندارد. البته وان پلاس می‌گوید این گوشی دارای مکانیسم‌های لازم است تا دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود محافظت کند.

شیائومی گفته گوشی پرچم‌دار جدید خود را با اندروید ۱۲ روانه‌ی بازار می‌کند. سایر پرچمداران اندرویدی نیز به غیر هواوی P50 پرو مجهز به اندروید ۱۲ هستند. هواوی پرچم‌دار خود را با سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 عرضه می‌کند. آیفون 13 پرو مکس مجهز به سیستم‌عامل iOS است.

هواوی P50

هواوی P50 پرو

شیائومی 12S اولترا یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند بازار است که با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام دردسترس قرار می‌گیرد. این پردازنده‌ی پرچم‌دار مجهز به یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 و ۶ مگابایت کش اشتراکی L3 است. بررسی‌ها نشان می‌دهد پردازنده‌ی رده‌بالای کوالکام مصرف انرژی پایینی دارد و توانسته در بنچمارک‌ها امتیازات بسیار خوبی کسب کند.

سامسونگ گوشی گلکسی S22 اولترا را مثل بقیه‌ی گوشی‌هایش در مناطق مختلف با دو پردازنده‌ عرضه می‌کند؛ مدلی از این گوشی Exynos 2200 دارد و دیگری از Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌‌کند. درحال‌حاضر در بین دستگاه‌های اندرویدی، قدرتمندترین پردازنده متعلق‌ به شیائومی 12S اولترا است؛ اما این پردازنده در رقابت تن‌به‌تن توانایی شکست پردازنده‌ی A15 آیفون 13 پرو مکس را ندارد. شکی نداریم که تفاوت‌های بین پردازنده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 با پردازنده‌ی A16 اپل بیشتر خواهد بود.

گوشی شیائومی 12S اولترا در قوی‌ترین کانفیگ خود همچون هواوی P50 پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس قرار می‌گیرد. سامسونگ پرچم‌دار خود را با ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌‌کند و وان پلاس 10 پرو در قوی‌ترین کانفیگ خود ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. پرچم‌دار فعلی اپل از ۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

کاور مطلب جعبه گشایی وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس 10 پرو

یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که شیائومی در گوشی 12S اولترا روی آن متمرکز شده، حوزه‌ی تصویربرداری است. همان‌طورکه گفتیم، این شرکت اخیراً با لایکا قرارداد تجاری امضا کرده تا از تخصص مهندسان این شرکت برای بهبود کیفیت تصاویر گوشی‌هایش استفاده کند. شیائومی 12S اولترا اولین ثمره‌ی همکاری بین شیائومی و لایکا محسوب می‌شود و انتظارات از توانایی‌ تصویربرداری این گوشی بسیار بالا است.

پرچم‌دار شیائومی در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند که حسگری یک اینچی با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۶ میکرون دارد. استفاده از آرایه‌ی Quad Bayer در این حسگر به تولید تصاویری ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ختم می‌شود که پیکسل‌هایی به ابعاد ۳٫۲ میکرون دارند. شیائومی 12S اولترا اولین گوشی هوشمند دنیا است که از حسگر یک اینچی استفاده می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • شیائومی 12S اولترا معرفی شد؛ پرچم‌دار تمام‌عیار Xiaomi با دوربین غول‌آسا، لنز لایکا و حسگر یک اینچی
  • شیائومی 12S و 12S پرو با Snapdragon 8+ Gen 1، لنز لایکا و بدون تغییر حسگرها معرفی شدند

دوربین دوم پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز مبتنی‌بر مکانیسم پریسکوپی استفاده می‌کند که بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری ارائه می‌دهد. سومین دوربین گوشی شیائومی مجهز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض است. این گوشی همچنین از حسگر 3D ToF برای عمق‌سنجی صحنه‌ها استفاده می‌کند. دوربین‌های شیائومی 12S اولترا در داخل ماژولی دایره‌ای و بزرگ قرار گرفته‌اند که در نگاه اول جذابیت زیادی ندارد.

سامسونگ نیز در گلکسی S22 اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین نشان داده است. این گوشی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱٫۳۳ اینچ و سیستم فوکوس خودکار استفاده می‌کند و سه دوربین دیگر با حسگر ۱۲، ۱۰ و ۱۰ مگاپیکسلی دارد. گوشی هواوی P50 پرو مجهز به دوربین‌های ۵۰، ۶۴، ۱۳ و ۴۰ مگاپیکسلی است و وان پلاس 10 پرو از دوربین‌های ۴۸، ۵۰ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اپل در گوشی‌های سری آیفون چندان به اعداد و ارقام توجه نمی‌کند و آیفون 13 پرو مکس با سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و اتکا بر پردازش نرم‌افزاری می‌تواند تصاویری با کیفیت کم‌نظیر ثبت کند. برای این‌که بتوانیم این دوربین‌ها را بهتر مقایسه کنیم باید منتظر بمانیم تا شیائومی 12S اولترا به دست کارشناسان دیتاسنتر من برسد؛‌ بااین‌حال با قضاوت از روی مشخصات فنی، پیش‌بینی می‌کنیم شیائومی 12S اولترا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

دو گوشی گلکسی S22 اولترا و وان پلاس 10 پرو دارای باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند، گوشی اول از فناوری شارژ ۴۵ وات و پرچم‌دار وان پلاس از فناوری ۸۰ وات استفاده می‌کند. شیائومی می‌گوید پرچم‌دار جدیدش باتری ۴٬۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ ۶۷ وات دارد. آیفون 13 پرو مکس با باتری ۴٬۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۲۰ وات تولید شده است و هواوی P50 پرو پلاس از باتری ۴٬۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری ۶۶ وات استفاده می‌کند.

برای مقایسه‌ی دقیق گوشی‌های شیائومی 12S اولترا،‌ گلکسی S22 اولترا، آیفون 13 پرو مکس، هواوی P50 پرو و وان پلاس 10 پرو می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید. اگر به مقایسه‌های عمیق در بین محصولات مختلف علاقه دارید، می‌توانید وارد بخش محصولات دیتاسنتر من شوید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا