سرور مجازی
zoomit

مانیتور Dimenco شما را بدون‌ نیاز به هدست مخصوص در دنیای واقعیت مجازی غوطه‌ور می‌کند

محصول جدید Dimenco برای دستیابی به جلوه‌های سه‌بعدی به مجموعه‌ای از ابزارها مجهز شده است؛ به‌طوری‌که برای استفاده از آن، حتی به عینک سه‌بعدی نیاز نخواهید داشت، چه رسد به هدست واقعیت مجازی کامل. بااین‌حالَ، برچسب قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلاری این محصول احتمالاً باعث خواهد شد بسیاری از علاقه‌مندان هرگز نتوانند آن را تهیه کنند.

اگر با جلوه‌ی سه‌بعدی ارائه‌شده‌ی نینتندو 3DS آشنایی دارید، احتمالاً می‌دانید که چه انتظاراتی می‌توان از مانیتور ۳۲ اینچی نوآورانه‌ی Dimenco داشت. این نمایشگر رسماً Sr-Pro-Display نامیده شده است که به واقعیت شبیه‌سازی‌شده (SR) اشاره می‌کند. محصول مذکور با بهره‌‌گرفتن از فناوری‌های مختلف به غوطه‌ورکردن کاربران در دنیای سه‌بعدی کمک می‌کند. ازجمله‌ی این تکنولوژی‌ها ‌می‌توان به تکنولوژی‌های اختصاصی پردازش تصویر و قابلیت ردیابی چشم و لنزهای عدسی اشاره کرد.

به‌گزارش DigitalTrends، مانیتور جدید SR در یک پیکربندی با پنل ۳۲ اینچی عرضه می‌شود. این محصول وضوح 8K را نیز ارائه می‌دهد و برای پشتیبانی از آن به کامپیوتری نسبتاً قدرتمند نیاز خواهید داشت. Dimenco توصیه می‌کند از کامپیوتری استفاده کنید که حداقل به پردازنده‌ی نسل دهم Core i7 اینتل یا جدیدتر و گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا مجهز شده است. البته امکان دارد با‌‌توجه‌‌به بازی انتخابی، به سخت‌افزار قدرتمندتری نیاز داشته باشید.

محصول جدید Dimenco برای اولین‌بار در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ درکنار انبوهی از مانیتورهای چشمگیر دیگر ازجمله Odyssey Ark بزرگ سامسونگ رونمایی شد. این دستگاه سپس دوباره در Siggraph 2022 درمعرض دید قرار گرفت؛ جایی‌که برخی افراد و خبرنگاران موفق شدند با آن کار کنند. یکی از کارشناسان وب‌سات تک‌رادار به نام همیش هکتور که با این مانیتور کار کرده، بهبود سرعت غوطه‌ورشدن در واقعیت مجازی را با این محصول ستایش و آن را با هدست‌های واقعیت مجازی مقایسه کرد. وی درادامه گفت نمایشگر SR اجرای بازی‌های مدنظرش را بهبود درخورتوجهی می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تحقیقات جدید امکان تجربه واقعیت مجازی با عینک را فراهم می‌کند
  • هدست واقعیت مجازی ۲۵۰۰ دلاری اپل احتمالاً ماه ژانویه رونمایی خواهد شد

ناگفته نماند مانیتور Sr-Pro-Display به‌اندازه‌ی هدست واقعیت مجازی قدرتمند نیست؛ اما برای استفاده از آن به هیچ وسیله‌ی اضافه‌ی دیگری نیاز نخواهید داشت. هکتور درباره‌ی این موضوع نیز صحبت کرد که ناتوانی در تعامل با صفحه‌نمایش با استفاده از دست، حس عجیبی به او منتقل کرده است. این محصول همچنان شبیه نمایشگرهای معمولی است و این یعنی برای اجرای بازی‌ها احتمالاً باید همچنان از صفحه‌کلید و ماوس یا کنترلر استفاده کنید. این در حالی است که دست کاربر در هدست‌ واقعیت مجازی نقش مهمی در تعامل با محیط مجازی ایفا می‌کند.

به‌هرحال، مانیتور جدید Dimenco با وجود معایبش، برای افرادی گزینه‌ای جذاب محسوب می‌شود که به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی تمایلی ندارند. همان‌طورکه اشاره کردیم، این محصول با برچسب قیمتی هنگفت ۱۱,۶۹۰ دلاری عرضه می‌شود و این مسئله باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به آزمایش این فناوری نتوانند به‌این‌زودی‌ها با آن کار کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا