سرور مجازی
فضای مجازی

ثبت رکورد بارش 340 میلیمتری باران طی 96 ساعت در رضوانشهر/ هشدار تشدید بارندگی در استان گیلان

– اخبار اقتصادی –

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای تسنیم با یادآوری این‌که در تاریخ‌های 4 و 7 مهرماه امسال به ترتیب برای استان هشدار زرد و نارنجی هواشناسی صادر کردیم،‌ اظهار کرد: بارندگی‌ها در شهرهای مختلف استان گیلان از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و تا امروز صبح ادامه داشت. امروز و فردا وقفه‌ای در بارندگی خواهیم داشت و مجددا از غروب فردا بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: بیشترین بارندگی طی 96 ساعت با 340 میلیمتر در رضوانشهر ثبت شده و در سایر شهرها از جمله انزلی، بندر آستارا و تالش نیز به ترتیب 200 میلیمتر،‌ 130 و 130 میلیمتر باران باریده است.

وی ادامه داد: در 7 شهرستان میزان بارندگی بین 100 تا 150 میلیمتر و در 16 شهرستان نیز بارندگی حدود 100 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بارندگی‌ها در چند شهر از جمله فومن و ماسال باعث آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه شدو در بندر آستارا نیز چند خیابان دچار آبگرفتگی 24 تا 36 ساعته شد.

دادرس با اشاره به شروع بارندگی از غروب فردا، گفت: پیش بینی می‌کنیم بارندگی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شدت داشته باشد که در اهمین رابطه هشدار زرد صادر کرده‌ایم و بر اساسا وضعیت احتمال تغییر هشدار به سطح نارنجی وجود دارد.

وی افزود: در رضوانشهر میزا بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 برابر شده و در آستارا نیز به اندازه میانگین بلند مدت بارندگی داشته‌ایم.

وی همچنین اضافه کرد: رضوانشهر با 340 میلیمتر بارش باران طی مهرماه امسال رکوردار بیشترین بارندگی در کشور بوده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا