سرور مجازی
فضای مجازی

۸ مزیت هوش مصنوعی در نرم افزار

 هوش مصنوعی اغلب برای همه رابط‌های کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی شما دست به ساخت ابزارهایی با کمک نرم‌افزار می‌زنید، هوش مصنوعی شرایط را کنترل می‌کند تا آزمایش آن‌ها به خوبی انجام شود.

به گزارش analyticsinsight، نرم‌افزار هوش مصنوعی مجموعه‌ای است که برای تجزیه‌وتحلیل حجم داده‌ها و الگو‌ها در نرم‌افزار طراحی‌شده‌اند. ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند با نوع، کمیت و کیفیت مناسب داده‌های ارائه‌شده، رفتار و پاسخ‌های انسان را یاد بگیرند و تقلید کنند و در نتیجه هوش ماشینی (هوش مصنوعی) را ارائه دهند. امروزه برنامه هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه‌های کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 هوش مصنوعی در نرم افزار

در اینجا ۸ مزیت هوش مصنوعی در تست نرم افزار آورده شده است:

۱. دقت پیشرفته

یک ماشین همیشه و به طور مداوم می‌تواند داده‌ها را دقیق  و با کارایی بیشتر ضبط و تجزیه و تحلیل کند، در حالی که یک انسان در طول شبانه روز می‌تواند خسته یا در کار دچار اشتباهاتی شود. مهندسان هنگام آزمایش این نرم افزارها می‌توانند از قابلیت‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر تست هوش مصنوعی استفاده کنند.

۲. صرفه جویی در زمان و پول

 یک سیستم تست نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند وظایف خود را به طور منظم و بدون پرداخت هزینه اضافی انجام دهد. این سیستم وظایف خود را  با سرعت بیشتری انجام می‌دهد و ‌هزینه‌ها را بهینه سازی می‌کند. در نتیجه استفاده از سیستم تست نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند در صرف زمان و پول صرفه جویی کرد.

۳. پوشش نرم افزار

پیچیدگی و دامنه کیفیت نرم‌افزار را می‌توان با آزمایشاتی مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش داد که در نتیجه می‌تواند کیفیت و سطح کارایی نرم‌افزار را افزایش دهد. تست هوش مصنوعی برای تعیین عملکرد بهینه نرم‌افزار،  به بررسی حافظه، داده‌های فایل، آمار برنامه‌های داخلی و جداول داده‌ها می‌پردازد. یکی دیگر از مزیت‌های نرم‌افزار هوش‌ مصنوعی در مقایسه با آزمایش دستی می‌توان به انجام آزمایش‌های بیشتر و اجرا و ارائه آن‌ها به طور همزمان اشاره کرد.

۴. ردیابی نقص پیشرفته

برای ردیابی ایرادات و خطاها در پروژه‌ها، استفاده از روش‌های تست سنتی و دستی به مدت زمان زیادی نیاز دارد که در نهایت می‌تواند مشکل ساز باشد. تست نرم افزار با کمک هوش مصنوعی به تنهای می‌تواند عیوب را تشخیص دهد. همچنین افزایش حجم داده‌ها و توسعه نرم افزار منجر به افزایش  باگ‌ها در نرم‌افزار می‌شود که در این هنگام هوش مصنوعی به سرعت و به طور خودکار مشکل را شناسایی می‌کند. هوش مصنوعی خطاها و مشکلات نرم افزاری را ذخیره می‌کند و در صورت بروز اتفاق تکراری آن‌ها را با سرعت بیشتر رفع می‌کند.

۵. تست‌های رگرسیون

تست‌های رگرسیون دشوار را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی انجام داد.رگرسیون یک فرایند آماری برای تخمین روابط بین متغیر‌ها است که  شامل تکنیک‌های زیادی برای مدل‌سازی و تحلیل متغیر‌های خاص و منحصر بفرد است. همچنین از هوش مصنوعی می‌توان برای تأیید تغییراتی در نرم افزار استفاده کرد که آزمایش دستی آن‌ها ممکن است چالش برانگیز باشد.

۶. آزمایش بصری

فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند محتویات مختلف رابط کاربری نرم‌افزار را ارزیابی کند. اعتبار سنجی این ارزیابی‌ها چالش برانگیز است، زیرا طراحی باید توسط انسان مورد آزمایش قرار گیرد. تست خودکار هوش‌مصنوعی می‌تواند چندین کار را انجام دهد که شناسایی آن‌ها برای یک انسان چالش برانگیز است.

۷. تولید خودکار API تست

 تست API می‌تواند چندین مورد از محاسبات و بررسی‌ها را برای تضمین کیفیت API ایجاد کند.  API یک رابط محاسباتی است که نحوه تعامل اجزای نرم افزار با یکدیگر را تعریف می کند. استفاده از صد‌ها API توسط چند سرویس، اتوماسیون (همکاری و تعامل) را ضروری می‌کند. ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به گونه‌ای ایجاد می‌شوند که حجم داده‌ها را تجزیه و تحلیل و تعیین می‌کنند و بررسی می‌کنند که آیا API به درستی کار می‌کند یا خیر.

۸. نوشتن پیشرفته موارد تست

تست‌ موارد آزمایشی در دنیای واقعی که استفاده از آن‌ها به سرعت بیشتری نیاز دارد، توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود. توسعه دهندگان نرم‌افزار قادر به بررسی سناریو‌های بیشتر نیستند، از این رو آن‌ها می‌توانند روش‌های جدیدی را ارائه کنند، زیرا هوش مصنوعی منجر به تجزیه و تحلیل داده‌های پروژه در عرض چند ثانیه می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • معرفی پنج نمونه از ریزترین ربات‌های جهان

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا