سرور مجازی
فضای مجازی

اینتل نسل دوم Blockscale ASIC خود را عرضه کرد

گروه محاسباتی شتاب دهنده اینتل ارسال نسل دوم Blockscale ASIC خود را برای ارزهای دیجیتال SHA-256 مانند بیت کوین آغاز کرده است. این راه‌اندازی ماه‌ها جلوتر از برنامه قبلی است اما فعالان این حوزه انتظار بسیاری برای آن کشیده‌اند. اینتل در ماه ژانویه اعلام کرد که در حال توسعه ASIC های Blockscale است، زمانی که ارزش بیت کوین دو برابر الان بود و سخت افزار به شدت مورد تقاضا بود.

نسل دوم آن پس از رفع نیازهای بازار که اینتل شروع به ارسال سخت افزار خود می کند (پردازنده های گرافیکی Arc) وارد بازار می شود. با وجود این، Blockscale ASIC (مدار مجتمع برنامه‌ریز) یک تراشه عالی است. ابعاد آن ۷ میلی‌متر در ۷.۵ میلی‌متر است و فقط ۴.۸ تا ۲۲.۷ وات مصرف می‌کند، اما بیت‌کوین را تا ۵۸۰ گیگ بر ثانیه هش ریت می‌کند.

اینتل نسل دوم Blockscale ASIC خود را عرضه کرد

راجا کدوری، معاون اجرایی و مدیر کل گروه سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده (AXG) اینتل، این خبر را در پایان هفته گذشته در توییتر منتشر کرد. تیم محاسبات سفارشی Intel AXG اکنون Blockscale ASIC را ارسال می کند و این اولین محصول فراموش نشدنی خواهد بود.

نسل اول Blockscale ASIC در ماه فوریه معرفی شد. اینتل در ژانویه گفت که یک مدل نسل دوم در حال توسعه است و سپس آن را تنها دو ماه بعد اعلام کرد، بنابراین شاید نسخه اول از نظر کدوری به عنوان یک محصول کاملا واجد شرایط نباشد. در هر صورت مدل نسل دوم خیلی بهتر از اولی است. فقط 26 J/TH (ژول در هر تراهش) مصرف می کند در حالی که این مقدار برای نسل قبلی آن 90 J/TH است.

اینتل نسل دوم Blockscale ASIC خود را عرضه کرد

 سیستم اینتل با 256 ASIC می تواند با نرخ 148 TH/s با مصرف 3850 وات هش کند، تقریباً مشابه S19 Pro Bitmain با 110 TH/s و 3250 W. هر دو سیستم بین 5000 تا 6000 دلار قیمت دارند. کدوری در توییت خود GRIID Infrastructure، Hive Blockchain Technologies و Argo Blockchain را برچسب گذاری کرد، سه شرکتی که ارزهای دیجیتال را با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر استخراج می کنند. اینتل Blockscale ASIC را به عنوان محصولی سازگار با محیط زیست عرضه می کند و خوب است که با همکاری با شرکت های همفکر، آن را بر این اصول پایبند می بینیم.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا