سرور مجازی
zoomit

دسترسی کاربران ایرانی خارج از کشور به برخی سامانه‌های بانکی قطع شد

به گزارش دیتاسنتر من، در چند روز گذشته کاربران در توییتر اعلام کرده‌اند که دسترسی‌شان از خارج کشور به خدمات بانک‌هایی از جمله پاسارگاد سامان، سپه، ملی قطع شده و برای مدتی است که این بانک‌ها قادر به سرویس‌دهی به کاربران خارج‌نشین خود نیستند.

برخی از کاربران توییتر درباره این محدودیت نوشته‌اند: «اپ بانک‌ پاسارگاد و سپه دیگر با آی پی خارج از کشور کار نمی‌کند، جالب این که سایت بانک را می‌توان باز کرد، اما بدون اپ نمی‌توان رمز دوم گرفت و کاری انجام داد!»

در این زمینه اگرچه مقامات مختلف بانک مرکزی اظهار نظر نکرده‌اند؛ اما بانک پاسارگاد در پاسخ به اعتراض یکی از کاربران درباره عدم سرویس‌دهی این بانک به کاربران ایرانی ساکن در سایر کشورها، اعلام کرد:

به دستور بانک مرکزی امکان دسترسی به سایت‌های‌ تمام بانک‌های ایرانی از خارج از کشور امکان‌پذیر نیست. این مشکل موقتی است و به‌زودی مرتفع می‌شود.

با ایجاد این محدودیت اپلیکیشن تعدادی از بانک‌های کشور صرفاً به آی‌پی کاربرانی که در ایران هستند اجازه دسترسی می‌دهد.

قطع دسترسی ایرانیان خارج از کشور به خدمات بانک پاسارگاد

هرچند بانک پاسارگاد عامل ایجاد این قطع دسترسی ایرانیان خارج از کشور به خدمات برخی از بانک‌های کشور را تصمیم‌های جدید بانک مرکزی اعلام کرده؛ اما بانک مرکزی هنوز به صورت مستقیم واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

در همین راستا هم پس از انتشار اخباری درباره عدم سرویس‌دهی سامانه‌های بانکی به ایرانیان خارج از کشور، خبرگزاری ایرنا در خبر کوتاهی اعلام کرد که این تصمیم توسط مراجع ذی‌صلاح و در راستای مقابله با تهدیدات سایبری و صرفاً در خصوص تعداد محدودی از بانک‌ها است که بیشترین اتصال خارج از کشور به سامانه‌های بانکی شامل اینترنت‌بانک و همراه‌بانک را دارند. ایرنا در خبر خود تأکید کرده که این تصمیم موقتی است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا