سرور مجازی
zoomit

نیکون Z30، دوربین بدون آینه سبک‌وزن و مخصوص تولید محتوا، با قیمت ۷۱۰ دلار معرفی شد

نیکون دوربین ۲۰٫۹ مگاپیکسلی APS-C Z3، کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین سری Z خود را رونمایی کرد. این محصول برای ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است و نمایشگر بازشو، توانایی ضبط ویدئو 4K 30p و زمان ضبط ویدئو طولانی ۱۲۵ دقیقه‌ای درصورت اتصال به برق را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند دوربین جدید نیکون فاقد منظره‌یاب الکترونیکی است.

دوربین APS-C Z3 نیکون همراه با میکروفون و پایه

به‌گزارش انگجت، Z30 پس از مدل‌های Z50 و Z fc، سومین دوربین بدون آینه APS-C (DX) نیکون تاکنون است. این مدل از همان Z-mount غول‌پیکر (پایه لنز قابل‌تعویضی که نیکون برای دوربین‌های دیجیتال بدون آینه ساخته) مدل‌های فول‌فریم شرکت استفاده می‌کند که بر بدنه‌ی نسبتاً کوچک قرار می‌گیرد.

دوربین APS-C Z3 به صفحه‌نمایشی ۳ اینچی مجهز است که هنگام بازشدن حالت پرتره را فعال می‌کند. روی آن نیز گزینه‌هایی برای تنظیم مواردی مانند تنظیم نوردهی قرار دارد. سایر ویژگی‌های مهم شامل میکروفون استریو داخلی، ورودی میکروفون و یک اسلات کارت حافظه SD UHS-I می‌شود. متأسفانه دوربین مذکور جک هدفون ندارد و این مسئله برای سازندگان ویدئو ویژگی منفی خواهد بود.

Z30 با دوربین Vlogging ZV-E10 سونی رقابت می‌‌کند و مزیتی درمقایسه‌با آن دارد. این دوربین می‌تواند با استفاده از تمام عرض سنسور با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند؛ درحالی‌که مدل سونی کراپ ۱.۲۳X و سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه دارد. این مسئله‌ای نسبتاً مهم برای ولاگری محسوب می‌شود؛ زیرا اگر کراپ سنسور محدود باشد، فرد نمی‌تواند خود را به‌راحتی در تصویر جای دهد.

دوربین APS-C Z3 کنون هنگام وصل بودن به کابل

محصول جدید نیکون مانند دو مدل دیگر DX باتری نسبتاً کوچکی دارد. برخلاف Z50 و Z fc که به ۳۰ دقیقه محدود شده بودند، Z30 می‌تواند تا ۱۲۵ دقیقه ویدئو 1080p و حدود ۳۵ دقیقه با کیفیت 4K ضبط کند؛ البته باید پورت USB-C دوربین را به برق وصل کنید.

دوربین APS-C Z3 همراه با لنز اضافه

دوربین Z30 در اواسط جولای با قیمت ۷۱۰ دلار فقط برای بدنه یا ۸۵۰ دلار با کیت لنز Nikkor Z DX 16-50mm یا ۱,۲۰۰ دلار با Nikkor Z DX 50-250mm وارد بازار خواهد شد. گزینه‌ی دیگری که در ماه نوامبر عرضه می‌شود، لنز ۱۴-۱۴۰ میلی‌متری با قیمت ۱,۱۵۰ دلار است. نیکون کیت لوازم جانبی Creators را نیز به قیمت ۱۵۰ دلار ارائه می‌کند که شامل سه‌پایه SmallRig، کنترل از راه دور بلوتوثی Nikon ML-L7 و میکروفون Rode VideoMicro می‌شود.

کیت لوازم جانبی دوربین Z30 نیکون

مقاله‌ی مرتبط:

  • نیکون از Z9 رونمایی کرد؛ دوربینی دارای سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بدون شاتر مکانیکی

نیکون علاوه‌بر دوربین، لنز فول‌فریم Z-mount جدید (Z400mm f/4.5 VR S) را نیز رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید لنز مذکور با وزن ۲٫۵۵ پوند سبک‌ترین گزینه در کلاس خود است و دربرابر گرد‌و‌غبار و پاشش آب مقاومت می‌کند. این محصول در جولای ۲۰۲۲ با قیمت ۳,۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا