سرور مجازی
zoomit

برزیل پیشنهادی برای اجباری‌کردن استفاده از درگاه USB-C روی آیفون‌های آینده‌ اپل ارائه کرد

اپل با فشارهای زیادی برای جایگزینی درگاه لایتنینگ با استاندارد USB-C در آیفون مواجه شده است. پس از اینکه اتحادیه‌ی اروپا تصمیم گرفت که استفاده از پورت USB-C روی گوشی‌های هوشمند اجباری شود و سناتورهای آمریکایی نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفتند، اکنون امکان دارد برزیل کشور بعدی باشد که اپل را به ساخت آیفون با درگاه USB-C مجبور می‌کند.

به‌گزارش 9to5Mac، آژانس نظارتی برزیل موسوم به آناتل (Anatel) الزامات جدیدی برای درگاه شارژ گوشی‌های هوشمند تولیدکنندگان این نوع محصولات پیشنهاد کرده است. آناتل معتقد است USB-C برای مصرف‌کنندگان راحتی بیشتری به‌ارمغان می‌آورد و به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک می‌کند؛ زیرا کاربران می‌توانند بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، از شارژرهای قبلی خود دوباره استفاده کنند.

ازآن‌‌‌جاکه بیشتر گوشی‌های هوشمند اندروید از مدت‌ها قبل به درگاه USB-C مجهز شده‌اند، تلاش‌های اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده و اکنون برزیل به‌وضوح مربوط به آیفون‌های است. بااین‌حال، پیشنهاد برزیل برای اجبار استفاده از درگاه USB-C حداقل درحال‌حاضر فقط روی گوشی‌های هوشمند تمرکز دارد.

آناتل می‌گوید استفاده از پورت USB-C برای دستگاه‌هایی که فقط ازطریق شارژ بی‌سیم قابل‌شارژ هستند، اجباری نخواهد بود. همچنین، اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرده است استفاده از درگاه USB-C علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند برای تبلت‌ها و دوربین‌ها و سایر لوازم‌جانبی مثل هدفون و بلندگوهای قابل‌حمل نیز اجباری است.

کابل USB Type-C هوم‌پاد مینی اپل

درحال‌حاضر، پیشنهاد آناتل در مرحله‌ی مشاوره‌ی عمومی است و این یعنی شهروندان برزیل و شرکت‌های فعال در این کشور می‌توانند نظرات خود را درباره‌ی پروژه‌ی اجبار گوشی‌های هوشمند به استفاده از پورت USB-C به‌اشتراک بگذارند. افراد و شرکت‌های برزیلی می‌توانند نظرات خود را تا ۲۶ اوت ۲۰۲۲ ثبت کنند.

درصورت تأیید‌شدن این پیشنهاد، استفاده از درگاه USB-C روی همه‌ی گوشی‌های هوشمندی اجباری خواهد شد که در این کشور عرضه می‌شوند. بدین‌ترتیب، اگر اپل بخواهد محصولاتش را همچنان در برزیل عرضه کند، احتمالاً مجبور خواهد شد آیفون‌های بعدی را با پورت USB-C تولید کند.

تلاش‌های ایالات متحده برای اجبار اپل به ساخت آیفون با درگاه USB-C

اوایل ماه جاری، گروهی از سناتورهای وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست کردند سیاست مشابهی را با هدف رسیدگی به فقدان استانداردهای سرتاسری برای شارژ دستگاه‌ها و لوازم‌جانبی اتخاذ کنند. این درخواست که سناتور اد مارکی و الیزابت وارن و برنی سندرز آن‌ را امضا کرده‌اند، توضیح می‌دهد که استفاده از استانداردهای متفاوت در گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد زباله‌های الکترونیکی بیشتر و درنتیجه آسیب به محیط‌زیست می‌شود و مشتریان نیز به خرید شارژرهای جدید مجبور خواهند شد. سناتورهای ایالات متحده استفاده از پورت لایتنینگ اپل را نمونه‌ای از «منسوخ‌شدن برنامه‌ریزی‌شده» توصیف کرده‌اند.

پورت لایتنینگ و اسپیکر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپل

مشخص نیست که دولت ایالات متحده چه‌ زمانی درخواست سناتورها را خواهد پذیرفت یا اصلاً با آن موافقت خواهد کرد یا خیر؛ اما با‌‌‌‌‌توجه‌‌‌به تحقیقات اخیر در حوزه‌ی قوانین ضدانحصار علیه اپل، احتمال دارد به‌زودی شاهد تأیید این درخواست باشیم. علاوه‌براین، باید توجه کرد که ایالات متحده بازار اصلی اپل است.

شاید اپل مشغول‌ کار روی آیفون با درگاه USB-C باشد

مقاله‌ی مرتبط:

  • اتحادیه اروپا استفاده از شارژر مشترک USB-C را برای همه گوشی‌ها از سال ۲۰۲۴ اجباری می‌کند
  • قوانین جدید USB-C اتحادیه اروپا چه تأثیری بر اپل و آیفون خواهد داشت؟

مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف و مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، اوایل سال جاری گزارش دادند که اپل در حال انجام آزمایش‌های داخلی روی آیفون‌های جدیدی است که به‌جای درگاه لایتنینگ از USB-C بهره می‌برند.

متأسفانه هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر عرضه‌ی آیفون مجهز به درگاه USB-C در سال ۲۰۲۲ وجود ندارد؛ بنابراین، شاید اپل تا سال ۲۰۲۳ منتظر بماند و این تغییر را روی آیفون‌های بعدی خود اعمال کند.

بعید به‌نظر می‌رسد که اپل آیفون مجهز به درگاه USB-C را فقط برای بازارهای خاصی تولید کند. این شرکت علاوه‌بر آیفون USB-C در حال‌ کار روی ایرپاد پرو جدیدی با پورت USB-C است. درگاه لایتنینگ در سال ۲۰۱۲ و با آیفون ۵ به‌عنوان جایگزینی مدرن برای کانکتور قدیمی ۳۰ پین آیپاد رونمایی شد.

اپل از سال ۲۰۱۵ به‌آرامی سعی کرد محصولات خود را با درگاه USB-C عرضه کند و این روند با معرفی مک‌بوک‌های مجهز به USB-C آغاز شد. اکنون تقریباً همه‌ی مک‌ها و آیپدهای این شرکت با استاندارد USB-C تولید می‌شوند و تصور اینکه آیفون‌ها هنوز به این فناوری مجهز نشده‌اند، کمی عجیب است.

براساس اعلام برخی منابع، انتظار می‌رود اپل در اواخر سال جاری، آیپد مقرون‌به‌صرفه‌ی جدیدی با درگاه USB-C عرضه کند. درحالی‌که نسل نهم آیپد همچنان از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد، این تعییر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی پایان‌ کار کانکتور لایتنینگ در مجموعه‌ی آیپدهای این شرکت باشد. همچنین، این اقدام گامی دیگر در روند انتقال به درگاه USB-C و پایان‌دادن به عمر لایتنینگ در همه‌ی محصولات اپل خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا