سرور مجازی
zoomit

کاربران به‌دلیل تعلل سامسونگ برای هشدار درباره نشت اطلاعاتی از این شرکت به دادگاه شکایت کردند

به‌گزارش Android Authority، دادخواهی جمعی ارائه‌شده به دادگاه ادعا می‌کند سامسونگ به مشتریان خود درباره‌ی نشت اطلاعات کاربران فوراً هشدار نداده است. به‌تازگی دادخواهی سنخی علیه سامسونگ تنظیم شده است که در آن این شرکت کره‌ای به شکست در تأمین امنیت داده‌های کاربران متهم می‌شود. درواقع، شرکت مذکور در نشت اطلاعاتی ماه جولای سال جاری (تیر ۱۴۰۱) که در سیستم‌های مستقر در ایالات متحده اتفاق افتاد، نتوانست آن‌طور که باید با آن مقابله کند.

طبق اخبار رسمی منتشر‌شده، شکایت در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در شعبه‌ی نوادا در ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) تسلیم شده است. در این شکایت دسته‌جمعی، شاکیان مدعی شدند مشتریانی که اطلاعات شخصی‌شان شامل این نشت اطلاعاتی می‌شود، بعد از مواجهه سامسونگ با حمله سایبری به‌موقع هشداری دریافت نکردند و سامسونگ در اطلاع‌رسانی به آن‌ها کوتاهی کرده است.

حادثه ذکر‌شده در شکایت به حمله‌ای اشاره می‌کند که در جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) رقم خورد و درنتیجه‌ی آن، شخصی غیرمجاز موفق شد اطلاعات شخصی کاربران را از سیستم‌های سامسونگ در ایالات متحده بدزدد. این اطلاعات شامل، نام و نام‌خانوادگی، شماره تماس، سن، نژاد و جنسیت، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول می‌شود.

غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که حدوداً در ۴ آگوست (۱۳ مرداد) و بعد از انجام تحقیقات از نشت داده‌های شخصی کاربران مطلع شده است؛ اما درهرصورت دادخواهی سنخی حکایت از آن دارد که در‌حقیقت سامسونگ تا ماه بعد از نشت اطلاعاتی با مشتریان متضرر تماسی نگرفته است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ از سرقت اطلاعات محرمانه کاربرانش به‌دلیل رخنه امنیتی خبر داد
  • مقایسه امنیت iOS و اندروید؛ آیا آیفون از گوشی‌های اندروید امن‌تر است؟

سامسونگ اعلام کرد برای ایمن‌سازی سیستم‌هایش اقداماتی را آغاز و با یکی از شرکت‌های خارجی پیشرو در امنیت سایبری مشارکت می‌کند و نهایت همکاری را با مراجع قانونی دارد؛ اما حدود یک ماه طول کشید تا به مشتریانش درباره‌ی نفوذ به سیستم‌ها هشدار دهد. براساس دادخواهی جمعی، سامسونگ زمان کافی برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی نشت اطلاعاتی را داشت و تصمیم شرکت برای تعلل در امر اطلاع‌رسانی به‌منزله‌ی بی‌توجهی به تعهدات خود دربرابر جمع‌آوری داده‌های خصوصی افراد است.

بااین‌حال، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شرکتی به نشت اطلاعاتی پی‌ ببرد؛ اما اگر واقعاً سامسونگ در ۴ آگوست از این نشت اطلاعاتی مطلع شده است، تشخیص دلیل اینکه اطلاع‌رسانی به مشتریان را تا سپتامبر به‌تعویق بیندازد، بسیار دشوار است.

دیدگاه شما کاربران دیتاسنتر من درباره‌ی طرح شکایت از سامسونگ چیست؟ این شکایت چگونه می‌تواند روی بازار محصولات سامسونگ در ایالات متحده اثر بگذارد؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا