سرور مجازی
فضای مجازی

رئیس سامسونگ پس از کاهش محکومیت از زندان آزاد شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، لی جائه یونگ، نایب رئیس هیات مدیره شرکت سامسونگ، پس از گذراندن بیش از نیمی از محکومیت کاهش یافته 30 ماهه خود به دلیل رشوه دادن به رئیس جمهور سابق کره جنوبی در یک پرونده رسوایی مالی و فساد بزرگ، از زندان آزاد شد.

لی یکی از 810 زندانی بود که توسط وزارت دادگستری کره جنوبی به مناسبت روز آزادی ملی که در 15 اوت جشن گرفته می شود، به طور مشروط آزاد شد.

وی صبح جمعه هنگامی که از بازداشتگاه سئول خارج می شد، برای رفتار گذشته خود عذرخواهی کرد و گفت که به خاطر "نگرانی شدیدی" که برای مردم ایجاد کرده است، متاسف است.

لی که عملاً رئیس سامسونگ است، پس از دریافت محکومیت حبس به مدت دو سال و نیم در جریان محاکمه مجدد در ماه ژانویه، طی 7 ماه گذشته این گروه را از پشت میله های زندان هدایت کرده است. لی در سال 2017 به پنج سال زندان محکوم شد، اما فقط یک سال از این مدت را قبل از تعلیق این حکم در زندان گذراند.

وارث سامسونگ به جرم فساد مالی به 2.5 سال زندان محکوم شدرئیس شرکت سامسونگ در 78 سالگی درگذشت

وزارت دادگستری کره در توضیح این تصمیم به تأثیرات همه گیری کووید -19 بر اقتصاد، حمایت مردمی از آزادی زودهنگام وی و رفتار لی اشاره کرد.

لی هدایت سامسونگ را پس از مرگ پدرش، لی کان-هی در اکتبر سال گذشته، به عهده گرفت. در حالی که انتظار می رود لی کنترل این شرکت را در دست بگیرد، مشخص نیست چه زمانی این اتفاق به طور رسمی رخ خواهد داد.

به دلیل ماهیت این جرم، لی نمی تواند به طور رسمی وظایف خود را به مدت پنج سال انجام دهد مگر اینکه از سوی وزارتخانه به صراحت تأیید شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا