شیائومی در رویدادی آسیایی بهدلیل عملکرد درخشان موفق به کسب ۵ جایزه شد
شیائومی اخیراً در رویداد Institutional Investor Awards 2022 توانسته است تعداد زیادی از جوایز را از آنِ خود کند. این مراسم با محوریت شرکتهای حاضر در منطقهی آسیا-اقیانوسیه به غیر از شرکتهای ژاپنی برگزار میشود. شیائومی توانست در پنج دسته شامل بهترین مدیرعامل، بهترین مدیر ارشد مالی، بهترین مدیر روابط سرمایهگذاری، بهترین استراتژی ESG و بهترین برنامهی روابط سرمایهگذاری جایزه کسب کند.
براساس آنچه گیزموچاینا مینویسد شیائومی برای اولین بار توانسته است در هر پنج دسته رتبهی اول را به دست بیاورد تا امتیاز «تمامستاره» را از برگزارکنندگان رویداد Institutional Investor Award دریافت کند.
ژو شانگژو (سمت راست) در کنار لی جون، مدیرعامل شیائومی (سمت چپ)
برندگان فردی شیائومی شامل لی جون (بنیانگذار و مدیرعامل)، الن لم (قائممقام و مدیر ارشد مالی) و آنیتا چن (مدیر روابط سرمایهگذاری و بازارهای سرمایه) میشود. این بهترین عملکرد سازمانی شیائومی در چهار سال اخیر است.
کارشناسان میگویند علاقهی مردم به برند شیائومی و تقاضا برای محصولات این شرکت افزایش پیدا کرده است. بررسی کارشناسان نشان میدهد رویکرد حاکمیت شرکتی و استراتژی روابط سرمایهگذاری در شیائومی نیز بسیار بهتر از قبل شده است. از زمان ورود شیائومی به بازار سرمایه، این شرکت توانسته پیشرفتهای خوبی تجربه کند و جایگاه خودش را ارتقا دهد.
مقالههای مرتبط:
- داستان برند: شیائومی؛ از رقبای بیرحم تا جنگ پتنتها
- مسیر موفقیت شیائومی؛ تحلیل استراتژیهای بهکاررفته در سفر پرفرازونشیب غول فناوری چینی
مجلهی بینالمللی Institutional Investors که در حوزهی اقتصاد فعالیت میکند همهساله با برگزاری رویدادی سراغ انتخاب برترین شرکتهای آسیایی میرود. این مجله برندگان را ازطریق نظرسنجی در بین هزاران تحلیلگر، مدیران صندوقهای مالی و محققان انتخاب میکند.
نظرسنجی مربوط به مراسم امسال ۱۲ ماه در جریان بود و در ژانویهی ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) به پایان رسید. امسال مجموعاً ۱٬۶۱۲ شرکت در منطقهی آسیا-اقیانوسیه در ۱۸ دستهبندی مختلف نامزد دریافت جایزه شدند. نامزدها را بیش از ۵٬۰۰۰ کارشناس انتخاب کردند.
شیائومی همچنان به روند خوب خود در بازار ادامه میدهد و با عرضهی محصولات متنوعتر، در تلاش است افراد بیشتری را به برند خود علاقهمند کند. سقوط هواوی تأثیر بهسزایی روی افزایش محبوبیت شیائومی گذاشت و این شرکت از فرصتِ پیشآمده به بهترین شکل استفاده کرد.