سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مغز متفکر اپل واچ احتمالا به پروژه توسعه خودروی برقی اپل ملحق شده است

«کوین لینچ» که به خاطر رهبری و نظارت بر پروژه اپل واچ و ایجاد دسته‌بندی محصولات «پوشیدنی» شناخته می‌شود، ظاهرا به تیم توسعه خودروی اپل ملحق شده و چند ماهی است که روی این پروژه کار می‌کند.

منابع آگاه به خبرگزاری اینسایدر گفته‌اند اپل از کوین لینچ خواسته تا برای کمک به پیشبرد پروژه مخفیانه خودروی این شرکت وارد عمل شود. پروژه اپل Car در حال حاضر تحت هدایت «جان جیانندرا» پیش می‌رود که مدیر ارشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل بود. او هم در سال ۲۰۲۰ جانشین «باب منسفیلد» شد. شایعات حاکی از آن هستند که مشکلات مدیریتی و اختلاف‌نظرهای داخلی روی پروژه خودروی اپل تاثیر گذاشته است و پیشبرد فعالیت‌ها را کند کرده است.

لینچ یکی از طراحان اپل واچ بود. او در سال ۲۰۱۳ به این پروژه آمد تا اپل واچ را از یک ایده خام به یک محصول واقعی تبدیل کند. او عمدتا به خاطر موفقیت در ایجاد یک دسته‌بندی محصول جدید برای اپل به نام «پوشیدنی‌ها» شناخته می‌شود؛ دسته‌بندی که حالا سالانه میلیاردها دلار درآمد تولید می‌کند.

کوین لینچ خودروی اپل

لینچ قبل از اپل در ادوبی کار می‌کرد و در پروژه Creative Cloud فعالیت داشت. او همچنین هدایت یک شرکت نرم‌افزاری به نام Macromedia را برعهده داشت که ادوبی آن را در سال ۲۰۰۵ به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار خرید. لینچ در اپل علاوه بر کمک به پروژه watchOS، یکی از سردمداران تعریف استراتژی سلامتی این شرکت بود.

یکی از منابع آگاه می‌گوید لینچ حالا چند ماهی است که به کار در واحد خودرو مشغول شده. عنوان شغلی او هنوز از معاون فناوری تغییری نکرده و گفته شده که قرار است همچنان با تیم‌های ساعت و سلامت همکاری داشته باشد. با این حال، مشخص نیست که پروژه جدید لینچ چه تاثیری بر اقدامات او در این تیم‌ها خواهد داشت.

پروژه اپل Car هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و برخی منابع گفته‌اند که عرضه اولین محصول آن در بازه زمانی سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ اتفاق خواهد افتاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا